Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av impalaerik
hej tänkte höra om nån vet vad bytesintervallen ligger på på dessa bilar? förra bytet står det kamrem/preventiv byte i serviceboken vad menas med det?
samt så undrar jag om nån har en arbetsbeskrivning på ett byte markeringar moment osv
av tomsa
Att den byttes i förebyggande syfte.
Den byttes väl "för tidigt" typ innan bytesintervallen.
Vet inte intervallen på diesel tyvärr men på 2.4:an är det 16K eller 8 år vilket som kommer först
av tomsa
impalaerik skrev:Härligt då går den iaf 3k mil vidare då. Med 76000 mil på mätarn:p
beror ju på åren från förra bytet åxå.
av tomsa
dieselmagnus skrev:Kan ju knappast gått 10 år
:lol: Nä det har du rätt i,glömde att det var en 04 :oops:
av impalaerik
Den har gått ca 10k mil per år sen den va ny som taxi. Slutade som taxi vid 70k mil:) lådan är bytt. Motorn är original i det mesta, tickar lite i spridarna går finfint annars:)
av Andis
impalaerik skrev:Den har gått ca 10k mil per år sen den va ny som taxi. Slutade som taxi vid 70k mil:) lådan är bytt. Motorn är original i det mesta, tickar lite i spridarna går finfint annars:)
Coolt att den fortfarande går bra efter så många mil :D

Hur är det med dörrgångjärn och inredning och såna små saker fungerar dom med bra?

Med vänlig hälsning,
Andis
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]