Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Romanoraklo
Har en Volvo S80 3,2 -09, Batteriet verkar vara slut. Är det bara för mej att byta batteri el jag ska låta en verkstad göra det? är det nåt jag ska tänka på?
Användarvisningsbild
av Kaxe
Lämna in på verkstad för att byta batteri var väl lite överkurs, det fixar du själv men tänk bara på att ha tändningen på när du ansluter
batterikablarna ifall krockkudden skulle lösa ut, bättre att den löser ut när du ansluter batteriet än att den kommer när du slår på tändningen om
du anslutit batteriet med tändningen av.
av Romanoraklo
Tackar för svaret, de jag tänker mest på är om datan kan bli noll ställd el nåt. Har all utrustning man kunde få, kört den nästan 20.000 mil sen den va ny, tänker på om de kan vara nåt annat, typ generator, men ingen laddnings lampa lyser.fick slå i en liter på batteri, därför tänkte ja de va batteri
Användarvisningsbild
av fisse
Romanoraklo skrev:Tackar för svaret, de jag tänker mest på är om datan kan bli noll ställd el nåt. Har all utrustning man kunde få, kört den nästan 20.000 mil sen den va ny, tänker på om de kan vara nåt annat, typ generator, men ingen laddnings lampa lyser.fick slå i en liter på batteri, därför tänkte ja de va batteri
En liter destillerat vatten menar du det? Om det är så är nog batteriet kört... Bilen är ju inte lastgammal så det borde hålla mycket längre? Ingen tjuvström som dragit ut det?
Användarvisningsbild
av fisse
Romanoraklo skrev:Det var batteriet, nu går den som en kung igen. Tack för hjälpen
Kanon :D
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]