Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Polestar eller bsr till en v70 2.5t -07.
Är det värt pengarna? Märks det någon skillnad mot orginal?
Vart märks ökningen?

Polestar kan fixas hos min service verkstad där jag bor
Bsr måste jag fixa själv, om ngt går fel är det långt att ta sig till närmaste bsr butik.
Priset skiljer runt 1000 kr på mjukvaruppdatering.

Tips, förslag eller andra synpunkter.

Med vänlig hälsning, Lars
Användarvisningsbild
av Kaxe
Nu har jag en T5 med BSR steg 1 och det blir en jäkla skillnad med +50 hästar, har lagt in originalprogrammet några gånger och då tycker jag den blir slö fast det är den ju egentligen inte men man blir ju van med trimmet , bensinförbrukningen är ungefär samma nu som med originalet, visst kör jag med bomullsfot hela tiden är den något lägre men i det stora hela ungefär samma som utan trimmet.
ångrar i alla fall inte mitt köp av BSR PPC.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Fördelen med Polestar är ju att bilen är laglig att köra och att alla garantier räknas. Både min SAAB 9-3 1.9 TID samt min V70 D5 är trimmade hos BSR och jag är grymt nöjd. Sedan är BSR:s siffror lite glädjesiffror vad gäller effektökning och vridmoment om man jämför med andra trimfirmor. Du har ju också autotech som är duktiga på Volvo. Kolla hos dom också.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Problemet med autotech och bsr är att de inte ligger i närheten av östersund. Autotech anger 250 hk och 415 nm med steg 1, bsr något lägre, polstar ger 240 hk och 370 nm. Det är samma pris hos polestar och autotech om man vill ha databoxen.
Tips!
av manor
the_dolph skrev:Problemet med autotech och bsr är att de inte ligger i närheten av östersund. Autotech anger 250 hk och 415 nm med steg 1, bsr något lägre, polstar ger 240 hk och 370 nm. Det är samma pris hos polestar och autotech om man vill ha databoxen.
Tips!
Finns det ingen lokal firma i Östersund som "mappar" bilar...typ JRS Motor som åtminstone höll på med detta förr?

Jag såg just att de finns med på BSR:s återförsäljarlista, så det är väl bara att svänga förbi dem så hjälper de dig :).
av manor
the_dolph skrev:Hur kommer det sig att bsr anger ett högre värde än polestar?
De tar väl ut lite mer än Polestar helt enkelt...men tveksamt om någon skulle märka någon skillnad.
Har du varit i kontakt med JRS?
Användarvisningsbild
av the_dolph
Hur fungerar det med besiktningen om jag använder bsr, kan de upptäcka mjukvaruändringen? Kommer inte ihåg om de ansluter ett instrument till odb uttaget i kupen.

Användarvisningsbild
av Kaxe
Har besiktat min 2 ggr med BSR dekaler på bilen, ingen kommentar från besiktningsgubbarna.
Polestar är självklart val enligt mig, även om du inte har någon garanti kvar på bilen. Du vet att bilen klarar effektökningen och att allting blir 100% lagligt.

Har Polestar på båda bilarna. Supernöjd! :-)-)
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]