Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har kommit ut 2 dagar nu då acc:n har gått fast en bilen står avstängd dvs nycklarna ur.
Har nyss varit inne på service för acc:n och dom fylde och kollade gasnivån i den och sökte efter läckage. Allt fick toppbetyg och inget läckage.
Men nu lever den sitt eget liv, inte så kul att komma ut och batteriet är slut.

Har inte kollat felkoder sen problemet dök upp då jag inte har felkodsläsare.

Någon som råkat ut för samma sak?
mackeman skrev:Har kommit ut 2 dagar nu då acc:n har gått fast en bilen står avstängd dvs nycklarna ur.
Har nyss varit inne på service för acc:n och dom fylde och kollade gasnivån i den och sökte efter läckage. Allt fick toppbetyg och inget läckage.
Men nu lever den sitt eget liv, inte så kul att komma ut och batteriet är slut.

Har inte kollat felkoder sen problemet dök upp då jag inte har felkodsläsare.

Någon som råkat ut för samma sak?
Att AC:n startar när bilen är avstängd är ganska omöjligt, då kompressorn är remdriven ifrån motorn.
Däremot så startar fläkten ibland på varma sommardagar, för att vädra ur och undvika dålig lukt i bilen.
Detta är fullt normalt.

/stuffs
Fläkten startar men inte acc:n helt rätt.
Men det är altså normalt? vill inte komma ut från jobbet och hitta batteriet dött.

Mvh Marcus
Närmare bestämt tror jag syftet är att torka förångaren efter det att AC:n varit igång. I förångaren kondenserar stora mängder vatten ut ventilationsluften. Om den får förbli fuktig växer det på mögel och det luktar inte gott.

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]