Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krillej5
Hej !
Köpte mig en v70 -00 2,4t i vintras dock så satt de en gamla stereo (ej Volvos) i den och nu är jag sugen på att köpa
en original stereo men har några funderingar.

Vad är skillnaden på HU-603 och HU-803?
Är de bara att koppla in några av dessa två modeller eller måste de va samma modell som de var innan stereon bytes?
Och hur tar man enklast reda på vad de är för ljudanläggning i den? För de finns väl olika?

Tack på förhand!
av karnaa
803 är samma som 603 ljudmässigt.
Det som skiljer är att 803 har cd-växlare samt center läge (pro logic)men då måste du ha en högtalare monterad i mitten fram.
Sen kan det ju vara så att den stereon du köper suttit i en S60,då kan du
Behöva programera den med Vida på verkstad.
av krillej5
Okej, jag har en högtalare i mitten så då får de nog bli en 803 :)
Men har kikat på en 803:a men de står "har ej ev kod" i annonsen men är de något volvo kan fixa för en slant eller hur gör man om man inte har koden?
Användarvisningsbild
av Loppan78
Volvos stereos, HU-xxx, till P2 bilarna har inte koder.
Men det kan vara så att du måste in till Volvo för att ladda rätt mjukvara så att stereon fungerar fullt ut.
av Mikael G
karnaa skrev:803 är samma som 603 ljudmässigt.
Det som skiljer är att 803 har cd-växlare samt center läge (pro logic)men då måste du ha en högtalare monterad i mitten fram.
Sen kan det ju vara så att den stereon du köper suttit i en S60,då kan du
Behöva programera den med Vida på verkstad.
Är det inte så att HU-803 bara har inbyggd förstärkare till centerkanalen? D.v.s. det krävs ett externt slutsteg för att driva resten av högtalarna? Eller jag kanske yrar...
av puddrik
Har du kontrollerat så att du verkligen har en mitthögtalare, gallert sitter i alla bilar så du bör lyfta och kontrollera den vägen
av karnaa
Tänk dock på att leta efter en som suttit i V70, du kan
ju självklart köpa en som suttit i S60 ,men då skall du helst Vida omprogramera den
för att få bästa ljud.

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]