- lör 10 jun 2006, 01:35
Körde från jobbet idag och kände ett litet ryck i kopplings pedalen när jag kände dragläge på 3'an. Lite lurigt så så jag tog ner rutan och när jag växlar så klickar det ganska högt mellan växlingarna. Testa detta även att föra spaken mellan alla växlar då jag parkera och det låter inte nådigt. Som man lägger i backen på en 740 (!) :)
Sen när jag släpper upp kopplingen parkerad så klickar det till lite. ingen växel lr handbroms i... Har haft lite funderingar kring detta tidigare men då lät det mest när man tex drog upp bilen på 3'an och ligger stadigt på 2.5k varv och sedan trycker ner gasen. Så klickar de till i framvagnen med ett litet ryck. Känns lite svårförklarat men jag hoppas någon förstår.
Hai!
Sen när jag släpper upp kopplingen parkerad så klickar det till lite. ingen växel lr handbroms i... Har haft lite funderingar kring detta tidigare men då lät det mest när man tex drog upp bilen på 3'an och ligger stadigt på 2.5k varv och sedan trycker ner gasen. Så klickar de till i framvagnen med ett litet ryck. Känns lite svårförklarat men jag hoppas någon förstår.
Hai!
Volvo S60 2.4T Business -02