Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mio1
v70 2005
bytt skivor i fram slitsade och borrade och nya belägg allt är rätt monterat inga problem vid bytet
bromsar tar som dom ska men när jag svänger vänster eller höger så kommer det ett missljud som att det är något som skaver
trodde att bromsskölden tog i fast det var inte
och det det är rätt storlek på skivor och belägg enl reg nr när jag köpte dem

va fan kan det vara :???:
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Fått dit fjädrarna som håller yttre klossar? Det har inte kommit in skit mellan belägg och skiva när du återmonterade? Det gjorde det för mig, trots att jag borstade med stålborste som en tok i bromsoket där klossarna skall glida.
av Mio1
allt sitter som det ska
men jag ska nog plocka ner allt ingen och gå igenom allt för 2a gången
men det som är konstigt är att det bara skaver när man svänger
av Larzan
Jag har samma problem. Se några trådar ned om centrumbultens syfte.
Misstänker slitet hjullager och bromsskivan som tar i lite lätt på okhållaren.
av Mio1
[quote="Larzan"]Jag har samma problem. Se några trådar ned om centrumbultens syfte.
Misstänker slitet hjullager och bromsskivan som tar i lite lätt på okhållaren.[/quote

kan det vara farlig jag ska ju åka ner till paris med ungarna i sommar

hade bilen på kontroll på volvo för en vecka sen och allt såg bra ut ända som var akut var skivor och belägg
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Mio1 skrev:
Larzan skrev:Jag har samma problem. Se några trådar ned om centrumbultens syfte.
Misstänker slitet hjullager och bromsskivan som tar i lite lätt på okhållaren.[/quote

kan det vara farlig jag ska ju åka ner till paris med ungarna i sommar

hade bilen på kontroll på volvo för en vecka sen och allt såg bra ut ända som var akut var skivor och belägg
Off topic men köra ner till Frankrike är super najs. Gjorde den resan förra sommaren. Dock så är trafiken i Frankrike heeeeelllt galen. Vilka idioter som kör bil där så har du inte varit där innan med bil så tänkt dig en biltät storstad gånger 1 000 000 som vägrar släppa in dig när du ska köra.

Bra idéer ni kommer med. Häftmassa ell[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]