Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bullen
Hallå.
Jag har precis köpt en V70 t5 -01 och saknar instruktionsbok, jag undrar vad det är för knappar (3 st)som sitter på mitt vänstra solskydd?
Jag undrar också om det är någon som vet vad det kostar att installera motor o kupévärmare?

//bullen :?:
Användarvisningsbild
av CarMan
Bullen skrev:Hallå.
Jag har precis köpt en V70 t5 -01 och saknar instruktionsbok, jag undrar vad det är för knappar (3 st)som sitter på mitt vänstra solskydd?
Jag undrar också om det är någon som vet vad det kostar att installera motor o kupévärmare?

Knapparna är link home.
dessa knappar går att programera mot din garage dörr om du har fjärrstyrning i denna.
denna grej är bara för USA o Cannada. jag vet inte om det är för att sändarna inte uppfyller våra karav eller dom inte klarar våra frekvenser
Användarvisningsbild
av Loner
Home link.. ett kanontillbehör som inte är allt för vanligt.

Som Carman äger, så är det bara US/CA marknaden som det är tänkt för. Är en gåta varför det inte säljs i övriga världen.

/L
av Ugbugg
Har likadana knappar på min. Som Loner säger, en gåta varför dom inte säljs i övriga världen.
av matzen10
Motorvärmare + kupeuttag kostar mellan 3-4000:- beroende på om du låter "verkstan på hörnet" eller Volvo montera den.
Jag har haft Volvomonterat på båda mina bilar och det är mycket fina avslut i stötfångaren. Det kanske inte "verkstan runt hörnet" kan få till.

Sedan kan du ju välja att få kostnaden debiterat på Volvokortet och på så sätt dela upp betalningen lite grann. Kanske kan vara bra i dessa tider då semestrar står för dörren?!

Häftigt förresten med "Home Link". Hoppas det går att koppla in även här i Sverige. Det borde väl en kunnig el-snubbe kunna svara på eller Volvo?!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Loner
Ni som har home link och inte använder den..
Dela med er av era godbitar istället... jag är en av dem som vill ha home link...

/L
Användarvisningsbild
av henka35
Vet någon om det behövs någon prog. uppdatering vis installation av Homelink??
Jag skulle oxå ha nytta av en sådan...

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
om jag fattar rät så behövs ingen mjukvara, man är inte säker.

troligen så är det nått lag krav på att få andvända sändarutrustning som gör att bara USA/Cannada får andvända den om jag får gissa
Användarvisningsbild
av G-kraft

alltså enligt den listan jag har så står det så här-
Parkeringsvärmare med tidur, batteri 800 A = 10.500:- till v70n
Användarvisningsbild
av CarMan
G-kraft skrev:

alltså enligt den listan jag har så står det så här-
Parkeringsvärmare med tidur, batteri 800 A = 10.500:- till v70n
Nu pratar du bränsledriven värmare

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]