- tor 14 jun 2012, 12:57
Har precis bytt länkarmsbussningar på en Volvo S60 som har gått 20.000 mil och nu upplever jag ett klunkande ljud i framvagnen när jag kör över gupp, det låter inget när jag kör normalt. Vad kan detta vara? Var börjar man att felsöka. Innan bytet var bussningarna riktigt utslitna och bilen skakade ganska mycket. Detta har nu försvunnit, men ett nytt problem har uppstått.
Kan det vara fjäderbenslagringen eller krängningshämmarna som är trasig? Är detta något som kan ha påverkats när de bytt länkarmsbussningarna? Vad kan verkstan ha gjort när de bytte bussningarna som har gjort att framvagnen klunkar när man kör över gupp? Tänkte höra med alla duktiga forummedlemmar innan jag ringer till firman, så man har lite mera kött på benen innan man anklagar dom för att ha gjort något fel.
Kan det vara fjäderbenslagringen eller krängningshämmarna som är trasig? Är detta något som kan ha påverkats när de bytt länkarmsbussningarna? Vad kan verkstan ha gjort när de bytte bussningarna som har gjort att framvagnen klunkar när man kör över gupp? Tänkte höra med alla duktiga forummedlemmar innan jag ringer till firman, så man har lite mera kött på benen innan man anklagar dom för att ha gjort något fel.
Volvo S60 2.4 - 2002 / Volvo XC60 D3 - 2011
- By Dieselvolvo