Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gurranem
Tjena.

Har en Volvo V70 R 07:a med ur kopplad airbag på passagerar sidan (ej jag som kopplat ur den). Nu vill jag koppla in den igen men vet inte riktigt hur man gör, har kollat lite och sett att det hänger en grön kontakt löst under panelen. SRS lampan lyser och har gjort det länge så nu hoppas jag att nån kunnig här på forat kan hjälpa/förklara hur man gör.

Tack på förhand.

Andreas
av defacto
Gurranem skrev:Tjena.

Har en Volvo V70 R 07:a med ur kopplad airbag på passagerar sidan (ej jag som kopplat ur den). Nu vill jag koppla in den igen men vet inte riktigt hur man gör, har kollat lite och sett att det hänger en grön kontakt löst under panelen. SRS lampan lyser och har gjort det länge så nu hoppas jag att nån kunnig här på forat kan hjälpa/förklara hur man gör.

Tack på förhand.

Andreas

Hona - hane Klick, (plocka bort batteriet före montering,
Användarvisningsbild
av hollan
+ mjukvara och att du måste anmäla detta till transportstyrelsen att passagerar airbag är in kopplad igen
av rd350
Sitter det inget motstånd i är det förmodligen någon som kopplat bort den själv och den behöver bara anslutas och felkoden raderas. Ett enkelt jobb men man måste veta vad man gör när det gäller krockkuddar!
Användarvisningsbild
av hollan
på en 07a har du inget motstånd du kopplar ur bagen och laddar mjukvara passagerar airbag bort

Bra idéer ni kommer med. Häftmassa ell[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]