Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 7Roadrage5
Jag har en V70 2,5T -04:a
Jag tycker den har rätt skönt sound när man drar på lite.
Jag skulle vilja få fram det mer utan att det ska kosta skjortan.
Räcker det med att byta luftfilter?
Eller vad kan man göra????
av hammerin
Byt till Powerflex övre motorbussning så får du in mer motorljud i coupén! Nej jag skojar inte =)

Byt inte luftfilter, antingen så blir motorn att suga in varmluft med sämre prestanda som resultat eller så förstör du LMM med ett inoljat filter.
av chippah
Hej!

Jag har en V70 2,4 -03 140h motor men chippad till 170,samt sportluftfilter och sportavgassystem! Grymt härligt ljud!

Kört med sportluftfilter sedan 2006 och ej haft några problem med olja med in i systemet,har en kompis som fått det problemet, men jag tror att många fuskar med torktiden när man gör rent och oljar in det igen samt att de har på alltför mycket olja.
Har undre "baljan" för orginal filter kvar och skärmat av ifrån motorn.
Temperaturen in är ingen större skillnad (mätt innan sportfilter och efter)

Så efter min erfarenhet med sportluftfilter så skulle jag rekomendera detta.
av ast
Kör också me sportluft. dock ett k&n för orginal burk. Har sportavgas så de blir lite mer dovt muller. Ett alternativ är väl att öppna upp burken helt o skärma av.
Annars e de sportavgas inkl framrör o kat men då ryker nog skjortan.
av 7Roadrage5
Ok.
Har planer på att byta avgassystem till ferrita i framtiden. <så skjortan kommer ryka fast lite senare.
Ska prova byta motorbussningen och se hur det blir. det är lite billigare att starta med.
Tack
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]