Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dubbySwords
Hur justera man handbroms?
Är det samma som 850 dvs använde en platt skruvmejsel genom trummen och flytta på kogg hjullen? Och finn justera med spaken?
Jag läst på nätet men detta var inte säkert att v70 hade en kogg hjul.

/D
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: flyttat till rätt forumsdel
av Cox
Frågan är om du postat i rätt avdelning, har du manuell eller elektrisk handbroms ?
Du har nämligen postat i V70 08 II
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Jag har en v70N -00, och jag misstänker att det är samma procedur på din eftersom det också är en v70N ( eller v70II som det egentligen är ).

Jo, de finns ingen spännanordning bak vid bakhjulen öht. Enda man kan göra är att spänna vajern och det gör man vid handbromsspaken. Kåpan runt själva spaken, som damasken sitter fast i, går att lyfta rakt upp om man bänder lite försiktigt med en skruvmejsel här och där. Sedan drar man den rakt upp och trär den över spaken så långt det går. Under där sedan finner du en vit liten plastkåpa, denna lyfter du också på och bakom den sitter muttern som håller vajern, den är det bara att skruva på sen ;)
Användarvisningsbild
av ZipZero
Se till att du inte spänner den för hårt, bara...
Det får inte bromsa något innan första hacket.
Man kan få djävulska vibrationer om man spänner för hårt.
Lycka till!
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]