Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snider
Hej
Såg att det började vibrera lite i höger yttre backspegel när jag var ute och åkte idag. När jag stannade och kände på den så lossnade hela spegelglaset från plasten. Det satt bara fast i lite lim i ena hörnet så det hade nog inte suttit kvar länge till. Har någon ett tips om vad jag ska använda för lim för att limma fast glaset igen? Det bör väl vara lite elastiskt antar jag, typ PL400, men är det något annat man bör tänka på?
Mvh Snider
Användarvisningsbild
av Vojje
Larzan skrev:
Vojje skrev:
Undvik detta,
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn ... gel-33751/
du har ju inga egna erfarenheter om spegeln, så varför avråda?
Eftersom speglarna faller av utan extra tyngd och påverkan av fartvind från de s.k. husvagnsspeglarna.
Detta har jag nämnt förut, som du vet. Volvos speglar är inte gjorda för detta.
av Larzan
Vojje skrev:
Larzan skrev:
Vojje skrev:
Undvik detta,
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn ... gel-33751/
du har ju inga egna erfarenheter om spegeln, så varför avråda?
Eftersom speglarna faller av utan extra tyngd och påverkan av fartvind från de s.k. husvagnsspeglarna.
Detta har jag nämnt förut, som du vet. Volvos speglar är inte gjorda för detta.
Att vissa speglar ramlar av utan extra tyngd kan man inte belasta dessa speglar som är väldigt nya på den svenska marknaden, Volvos speglar ramlade av innan det, men bara vissa verkar det som.
Är själv en utav de som var bland de första som nyttjade dessa sugkoppsspeglar.
Har använt mina speglar länge nog och de har inte en tillstymelse till vibrationer eller lösa pga dessa speglar.
Har varit i hastigheter långt över tillåtet med dessa speglar monterade och de har inte varit i närheten ens av att börja vibrera eller lossna.
Tvärt om så får man ta i lite om man ska ta loss dessa, genom att bryta på gummit på sugkoppen från spegeln.

PLxxx ska inte användas på speglarna, f.ö.

Volvo rekommenderar ingenting som de inte kan tjäna pengar på.

Att folk inte blir lika förvånade när de tappar spegelkåpan efter de ha använt billiga speglar med gummistroppar som ska spännas runt backspegeln och spänn för hårt, eller att de får lacksskador, (fått det själv) tempsensorn m.m. det är för mig en gåta.
Användarvisningsbild
av Vojje
mollan skrev:Hej !
Har haft exakt samma problem med min 04, limmade med vanligt superlim och det har suttit som bergen i snart två år.
Enkelt snabbt och smidigt.
Bra jobbat :D . Säkert inga problem så länge du inte hänger vikter i spegelglaset.
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]