Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slemmuspellus
Bilen känns lite småryckig emellanåt ,kände på staget som övre motorfäste sitter på,kändes lite glappt på något sätt, lätt att vicka på staget fram och tillbaka,såg inga skador på själva gummit,ska det vara lite glappt?
Användarvisningsbild
av fisse
Är det momentstaget du menar? Om det är den så ja det ska vara "glapp" i det så den kan avleda vibrationer och rörelse. Så länge gummit är helt så ska det vara ok :)
Användarvisningsbild
av fisse
Det ska ju inte vara för stort glapp heller, jag är ju inte utbildad mekaniker så jag kan ju inte sitta o lova dig att allt är normalt. Fråga gärna på en verkstad eller om någon av dom duktiga medlemmarna här har en annan åsikt. Men jag har haft samma bekymmer som dig och fått hela staget avmonterat och kollat. Jag har också en 07:a som gått 16000 mil och det var inget fel på den. Är själva staget löst i sina fästen?
av slemmuspellus
Nej själva staget är inte löst mer än att det o vicka på men det är gummit som rör på sig då,känns som det är för litet får kolla upp det med någon.

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]