Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skorpan
Hej har en V70 bifuel 15000 mil som inte startar som vanligt utan den dör efter några sekunder. Trycker jag in den blinkande knappen till fast sken startar den dock lite trögstartad. När jag sedan trycker in gasknappen dör bilen, trycker in knappen till fast sken startar den igen.
Bytte kopplingen i höstas till en kostnad av 8000 kr nur verkar det som man åker på det dubbla när man kollar runt på lite forum. Vi som trodde att vår volvo skulle rulla på i några år utan större kostnader. Börjar ångra köp av volvo när årskostnaden för service och reparationer hamnar mellan 20 och 30 tusen
av skorpan
Tack för den. Kopplingen hade inte så mycket med gasen att göra. Men där läckte det bromsvätska så man fick skruva ner halva motorn för att fixa problemet.

tillbaks till gasproblemet. Nu var jag ute ca en timme senare och då startade bilen och gick på gas utan problem. Stannade och startade igen inga problem.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]