Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Crispin
Tackar för diverse tips. Tror att jag har löst problemet med min A-C som var tveksam i sin funktion samt att det var kallare på vänstersidan jämfört med högersidan. Var hos bekanta i helgen och där fanns det en "kyl-kille" som fyllde på med köld-vätska. Ca ett halvkilo fick han fylla på. Det har tydligen "försvunnit" sen bilen tillverkades i mars -02.

Kylan känns jämnare mellan hö. och vä. Tyvärr har det inte varit så varmt ute sedan dess men jag tror att det är bättre kraft i ECC´n numera.

Kostnaden för att en privat kyl-kille fixade det stannade vid 500:-, överkommligt.
Användarvisningsbild
av CarMan
Crispin skrev:Tackar för diverse tips. Tror att jag har löst problemet med min A-C som var tveksam i sin funktion samt att det var kallare på vänstersidan jämfört med högersidan. Var hos bekanta i helgen och där fanns det en "kyl-kille" som fyllde på med köld-vätska. Ca ett halvkilo fick han fylla på. Det har tydligen "försvunnit" sen bilen tillverkades i mars -02.

Kylan känns jämnare mellan hö. och vä. Tyvärr har det inte varit så varmt ute sedan dess men jag tror att det är bättre kraft i ECC´n numera.

Kostnaden för att en privat kyl-kille fixade det stannade vid 500:-, överkommligt.
har det försvunnit finns en läcka!
låter billigt med 500:- men om nu läckan inte är lagad så var det ju inte specialt billigt, då du ändå komer få betala felsökning & ne ny fyllning.

Summan blir alltså att du komer i slutändan att ha betalat dessa 500:- mer helt i onödan!
Användarvisningsbild
av MartinS
Det kan ju faktiskt vara så att de femhundra räcker i 4 år till, och då var det billigt. Men med tanke på miljön kanske det inte är det bästa alternativet att bara fylla på.

/Martin

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]