Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mogg
telefonen i min v70R 2006 fungerar inte ; kontrollampan lyser inte ens, finns det säkringar i telefonen som kan bytas? Nâgon som vet? Eller mâste hele telfonenheten bytas, har letat annonser efter begagnat utan resultat, tacksam för alla tips
av emastar
har du kollat vid själva "telefon lådan" i bagaget? I min bil var det glapp mellan sladd och box
av JohnB
Har för mig att jag läst någonstans att det bara var på tidiga P2 som telefonen fanns i bagaget och att den är helt integrerad i panelen på nyare bilar. Jag har då inte sett någon telefonlåda i bagaget på min s60 -02. Hade inte de med telefonlåda i bagaget också simkortet där? Jag har simkortshållaren under knappsatsen på telefonen.
av klimpan
stämmer nog är bara äldre volvos som har tele boxen i bagaget. jag har även för mig att det finns säkring till telefonen så kolla i boken om din bil där står vad den sitter. eller öppna säkrings boxen inne i bilen tro den ska sitta där. annars kolla motor rummet kan även finnas i bagaget om man öppna en av sidoluckorna.
av emastar
ok. ja då är det inte lätt atthitta nåt glapp i bagaget ;)
Hoppas det löser sej iallafall... utan att sponsra volvo...
av mogg
Tack för hjälpen, tar och kollar säkringsbox. Om felet är i själva lâdan, nâgon som vet om de finns begagnat, nya hos Volvo âr svinaktigt dyra.
av emastar
vet att jag såg nåt sånt på returbilen i jnkp. Dock vet jag inte om det funkar. Men kostar juinte många kr.. Dock måste man ju åka dit och skruva bort den själv...

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]