Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Är det att rekomendera? Bilen ifråga är en V70 -06.

Har tidigare monterat drag på en 745:a.
av Noodles
Det sägs att det är lätt, har du dessutom gjort det tidigare så bör du greja det lätt. :wink:
Volvos monteringsanvisningar är ju väldigt tydliga dessutom.
av svensen
Men er det slik på 2006-modellen at man slipper å sage i støtfangeren, eller hvordan var dette?

Sven
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Det är väl det som är minuset...att man måste såga i original stötfångare för att kroken ska passa...

För det är väl fortfarande så på -06:an?
av Frigge
Du måste ändå in på Volvo för att ladda mjukvara i TRM

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Du måste ändå in på Volvo för att ladda mjukvara i TRM
Det är ju ingen större kostnad... Det är lite dyrare att dessutom låta verkstan montera utrustningen!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Varför måste jag förresten ladda mjukvara?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Finns ingen fördragen el på min kärra...

Dessutom om jag läser manualen av den 7-poliga elkopplingen så krävs bara mjukvara om jag väljer automatisk avstängning av dimljus...
Användarvisningsbild
av Brainy
Det är jag väldigt skeptisk till, på min V70 sitter det en kontakt vid reservhjulsbaljan där man kopplar in elen (sladd som köpes) till draget, har inte hört något om att volvo skulle ha slutat med detta på 06orna.

Huruvida det behövs mjukvaruuppdatering vet jag inte, när det var aktuellt för mig så fick jag olika svar beroende på vem på volvo jag pratade med men det reddes till sist ut med svaret att det inte behövs på v70 men däremot på S40N och V50 och att det även kan komma på nyare v70, med tanke på tidpunkten för mina kontakter med volvo så kan din gå som en "nyare".

/Anders

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]