Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har en V70N -01 2.4T som stått ganska mycket under vintern, varpå batteriet laddadts ur.
Jag kopplade loss batteriet och tog in det för laddning. Hade ur batteriet ca 1 vecka. Efter att jag satt tillbaka batteriet så startade bilen, MEN nu fungerar inte ECC alls. Hela manöverenheten, dvs alla vred/knappar för ECC är "döda", inkl. knappar för larm, och låsning av bakdörrar (som sitter under ECC).
Min spontana reaktion var att någon säkring hade gått i samband med att jag kopplade in batteriet igen, men så lätt var det ju inte.
Finns det någon som kan tänkas ha en aning om var felet kan vara???
Är det någon komponent som skadats pga av inkoppling av batteriet, eller kan det vara någon funktion som behöver aktiveras efter ha varit strömlös ett tag?
Har test med att koppla bort batteriet och ansluta det igen (efter min). Tyvärr är det ingen skillnad.
Det jag tycker är lite märkligt är att det inte bara är ECC, utan hela manöverpanelen. Det sitter ju knappar för STC, avstängning av larm och läsning av bakdörrar. Dessa har ju inget med ECC:n att göra, utan det måste vara någon styrning till manöverpanelen som är ur funktion. Radio/CD, som sitter ovanför, fungerar. Märkligt ?:-/
rsvensso skrev:Hej

Har en V70N -01 2.4T som stått ganska mycket under vintern, varpå batteriet laddadts ur.
Jag kopplade loss batteriet och tog in det för laddning. Hade ur batteriet ca 1 vecka.
Undvik helst att göra på detta sätt för att slippa onödiga problem. Ladda batteriet på plats. Ingen fara så länge du inte överladdar, eller använd en s.k. smartladdare.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]