Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Hej går illa kall,får texten stanna starta om.Har fårr fekoder utskrivna tre gånger.adaptiv lambdareglerin felaktig,adaptiv lambdareglering bank 2 felaktig intermittent.Även lite bensinlukt då och då.Fast en del säger att det troligen är gasspjället det är fel på.Gjorde rent det i novvember,funkat kalas tills för två veckor sen.Nån som vet Bilen s80 T6 -99.Vad tror ni mest troligt lambda eller gasspjäll.Har man bensinlukt när gasspjället strular?Är det nån som har nån bra ide
Användarvisningsbild
av snepo
snepo skrev:Hej går illa kall,får texten stanna starta om.Har fårr fekoder utskrivna tre gånger.adaptiv lambdareglerin felaktig,adaptiv lambdareglering bank 2 felaktig intermittent.Även lite bensinlukt då och då.Fast en del säger att det troligen är gasspjället det är fel på.Gjorde rent det i novvember,funkat kalas tills för två veckor sen.Nån som vet Bilen s80 T6 -99.Vad tror ni mest troligt lambda eller gasspjäll.Har man bensinlukt när gasspjället strular?Är det nån som har nån bra ide
Ímorse när jag startade bluddrade den och gick hårt.Samt att en gång gick varvet upp över 1000 varv,sen ner till normal.tacksam för ideer
Användarvisningsbild
av snepo
Vojje skrev:EVAP :idea:
ok och det är vad för nåt?.Jag har kört 30 mil idag,och jag körde hårt körde manuellt varva till rött.Gick hur bra som helst,kom hem lät den stå på tomgång i ett par minuter,då den stannade helt plötsligt.Startade utan problem gick sen som vanligt,lät den stå på tomgång i fem minuter.Är det EVAP eller det berömda gasspjället trots felkoder på lambda?
Användarvisningsbild
av Vojje
EVAP är systemet som tar hand om gaserna från tanken. Det finns en ventil som pytsar in gaserna till förbränning vid lämpliga tillfällen. Vid tomgång ska den ventilen vara stängd för att undvika tomgångsproblem.
Användarvisningsbild
av snepo
Vojje skrev:EVAP är systemet som tar hand om gaserna från tanken. Det finns en ventil som pytsar in gaserna till förbränning vid lämpliga tillfällen. Vid tomgång ska den ventilen vara stängd för att undvika tomgångsproblem.
Ok kanske ska byta den då.Vet du vad en sån kostar på ett ungefär?
Användarvisningsbild
av snepo
snepo skrev:
Vojje skrev:EVAP är systemet som tar hand om gaserna från tanken. Det finns en ventil som pytsar in gaserna till förbränning vid lämpliga tillfällen. Vid tomgång ska den ventilen vara stängd för att undvika tomgångsproblem.
Ok kanske ska byta den då.Vet du vad en sån kostar på ett ungefär?
Kan den göra att bilen går illa när den är kall?

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]