Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av honken1388
Min motorlampa har lyst en tid och nu fick jag tummen ur och lämnade in bilen på verkstad ( bromsslangar fram skulle ändå bytas ) dom läser ut felkoderna men hittar inga koder som kan förklara varför motorlampan lyser.
Enda fel som fanns var nåt fel med höger bakdörr men detta skall väl inte påverka.

Nu har verkstan inte tid så chansar att kolla här bland alla duktiga människor.

Obs! Bilen skall säljas och dessförinnan besiktigas och vid besiktning får inte motorlampan lysa, ny regel från 1/1-12 tydligen
Användarvisningsbild
av wissel
Bensinare ?
Diesel ?
Motor ?
Mil ?
Bil ?
Volvoverkstad som läste av Koderna ?
Har inte nånsin hört att Emmisionslampan lyser UTAN Felkoder ?!
Läckage på Avgassystemet = Höga värden ?
Har du gjort bilen strömlös genom att lyfta minuspolen på batteriet i mer än 1 timme ?
Hoppas det löser sig för dig.
av honken1388
Kan ju vara bra att skriva det ja.

En S 80 - 00
Bensinare
2,4 170 hk
19600 mil.

Var hos en annan verkstad och det visade sig vara två fel, lambda främre intemitennt fel, värmningen kass
Gasspjäll internt fel intermitent .

Har pratat med mekaniker som sa att gasspjällsfelet brukar avhjälpas om man gör en mjukvaruppdatering.
Medans lambdan får jag byta.

Det roliga i det hela var att jag hade tänkt sälja bilen nästa helg.

Börjat att ogilla denna bilen då den kostat goa pengar nästan varje månad det senaste och nu blir det mer. :x
Användarvisningsbild
av wissel
Främre /Övre Lamdasond bytes ju på "nolltid". Jag köpte min på skroten för 1000:- inkl.frakt.
Bytte själv med vanlig fast nyckel tror 22 mm. Kontakten sitter liite avigt till men nås från ovansidan.
Rengöring utan att ta loss Gaspjället och uppdatering av Mjukvaran borde dom
väl kunna klämma in på nån "kafferast" ;-)

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]