Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kasebon
Hej Tanter och Gubbar!
Jag har en V70N -01 som bakluckan har gått i baklås på, d.v.s. jag kan inte öppna den fastän att bilen är upplåst. har provat både med den separata upplåsningen till luckan, provat att låsa/låsa upp med nyckel på förarsidan, kollat säkringen som är gemensam för tankluckan och bakluckan. Vad i all världen ska jag göra, luckan går ju inte att öppna in i från som på dom gamla bilarna, och är det ett mekaniskt fel så att jag måste ta av dörrsidan så måste jag ju ha upp luckan HJÄLP!!!!!
Användarvisningsbild
av wissel
Har du försökt att "vicka" på öppnaren på bakluckan, ibland KAN det hjälpa med att
du trycker den inåt bakluckan ist. för som när du öppnar bara trycker den "åt dig"
Hoppsan lite svårt att förklara men hoppas du hängde med ?
Bråka lite med den ock tryck / dra åt dig samtidigt som du håller ett litet tryck mot luckan....kan gå om Gud är med dig !
Kan vara Kabelbrott vid gångjärnen vänster sida....funkar allt som det skall göra ?? Typ belysning, klickar det i låset, funkar all belysning bak ?
av Kasebon
Hej igen! Nu har jag fått upp luckan, genom att peta bort innerpanelen och skjuta på kolven. Nu kommer nästa dilemma, när jag kör låset med hjälp av fjärrkontrollens olika knappar så funkar det som det ska, men när bilen stått låst ett tag så hänger sig låset igen. Vad är felet, har smörjt kolven för att jag tänkte att låset gick tungt, men det hjälper inte. Vad är det som får kolven att röra sig, är det vacum, eller elektriskt, hjälp?!??!

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]