Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrOverlord
Hej alla forumare.

Min ena dörrlist utvändigt har släppt på höger bakdörr. Hur gör jag för att få dit den igen, tror jag måste ta av den först för att rengöra under innan jag monterar tillbaka den. Jag har en V70 2,4T 01-

Tacksam för hjälp.
Användarvisningsbild
av sony
MrOverlord skrev:Hej alla forumare.

Min ena dörrlist utvändigt har släppt på höger bakdörr. Hur gör jag för att få dit den igen, tror jag måste ta av den först för att rengöra under innan jag monterar tillbaka den. Jag har en V70 2,4T 01-

Tacksam för hjälp.
Vilken list syftar du på? Bältlist eller midjelist?
Bältlist sitter med en pigg i framkanten och resten av listen trycker man när mot plåten,om det är midjelist köp dubellhäftande tejp på Volvo.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
sony skrev:

Tacksam för hjälp.
Bältlist sitter med en pigg i framkanten och resten av listen trycker man när mot plåten,om det är midjelist köp dubellhäftande tejp på Volvo.
Hej Sony.

Jag menar listen som sitter på utsidan mitt på dörren. Midjelist tror jag det kallas. Sen har ni något bra tips om hur man får bort den gamla dubbelhäftande?? Värmepistol??
av monkii
MrOverlord skrev:
sony skrev:

Tacksam för hjälp.
Hej Sony.

Jag menar listen som sitter på utsidan mitt på dörren. Midjelist tror jag det kallas. Sen har ni något bra tips om hur man får bort den gamla dubbelhäftande?? Värmepistol??
Tjena!
Jag brukar köra med värmepistol/butangaständare men inte för mycket värme på ett och samma ställe utan gå bit för bit lite försiktigt. Sedan tar du tumnageln eller liknande material för att inte repa sönder (visserligen sitter de en list ovanpå) men för att inte göra för mkt åverkan på lack osv..
Samma procedur på listen också om de är mycket tejp på den med.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Bältlist sitter med en pigg i framkanten och resten av listen trycker man när mot plåten,om det är midjelist köp dubellhäftande tejp på Volvo.[/quote]

Hej Sony.

Jag menar listen som sitter på utsidan mitt på dörren. Midjelist tror jag det kallas. Sen har ni något bra tips om hur man får bort den gamla dubbelhäftande?? Värmepistol??[/quote]

Tjena!
Jag brukar köra med värmepistol/butangaständare men inte för mycket värme på ett och samma ställe utan gå bit för bit lite försiktigt. Sedan tar du tumnageln eller liknande material för att inte repa sönder (visserligen sitter de en list ovanpå) men för att inte göra för mkt åverkan på lack osv..
Samma procedur på listen också om de är mycket tejp på den med.[/quote]
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Precis den metoden jag tänkte prova. Snackade med en kille på Bilia idag om det satt clips och dubbelhäftande på insidan, men han visste typ lika mycket som jag i denna frågan. Men dock så trodde han att det bara satt en "styrpigg" i framkant. Stämmer detta???
av monkii
MrOverlord skrev:Precis den metoden jag tänkte prova. Snackade med en kille på Bilia idag om det satt clips och dubbelhäftande på insidan, men han visste typ lika mycket som jag i denna frågan. Men dock så trodde han att det bara satt en "styrpigg" i framkant. Stämmer detta???
Ska vara så, kommer helt ärligt inte ihåg! :) Sen när jag tänker efter så har mina lister tagits bort innan jag var dit o pilla då föregående ägare tagit av och lackat dem.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]