Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Förarstolen har blivit lite sliten i min V70 och kantsömnen på ryggstödensvänstrasida har lossnat. Alltså precis vid översta pilen vid #5 på denna bild: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... s/pg52.jpg

Jag tror att det går att sy ihop, fast jag tänker inte göra det själv.
Så jag undrar, vart kan jag göra det? Hur mycket kostar det ungefär?

Även undrar jag om det är "bara" att bytta ut sin förarstol mot en elmanövrerad stol, eller om det behövs mer saker i bilen för att få detta att fungera.
Senast redigerad av 1 ppeelen, redigerad totalt 0 gånger.
Någon? Det enda jag hittar på google hur man tar hand om läder eller reparerar sina läder möbler eller kläder. Jag vill hitta ett företag som kan göra det åt mig.
Hade samma problem i min V70-02:a. Kruxet är att denna söm skall brista när sidokrockkudden löser ut. Volvo kunde inte fixa sömmen utan deras lösning var att byta ut klädseln på ryggstödet(läder) för en kostnad av 10000 Kr. Jag valde istället att sy ihop klädseln själv med vanlig sytråd av polyester. Styrkan hos sytråden motsvarade ungefär styrkan hos den gamla original tråden. För att komma åt riktigt lyfte jag ut stolen. Det är viktigt att följa råden i Haynes manual när man gör detta./Hasse
Tack. Fy helv***, 10.000kr för att byta ut? Ja, de kan sina priser. Jag kikade rund på nätet och en begagnad stol skall kosta omkring 2500-3500kr. Lite beroende på skick och färg.
Förstås därför undrar jag om man kan byta ut en manuellt stol (som jag har nu) mot en elmanövrerad stol. Vad tror ni?
Det är bara att byta till en elstol om du vill det, alla nödvändiga saker som minne och styrning etc sitter i stolen så det är bara att plugga in kontakten och köra.

Att ge sig på och sy runt airbagen var det mest korkade jag hört på länge. Sömmarna runt där är anpassade så att airbagen skall lösa ut på rätt sätt... Säkerhetsdetaljer skall man inte ändra på...

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]