Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag funderar på att köpa en V70 MY07 som jag har varit och tittat på, men det är en sak jag undrar över:

Den tidigare ägaren har förmodligen haft en bilbarnstol eller nåt annat fastsatt i den vänstra passagerarplatsen där bak med hjälp av bilbältet. Plåten som man trycker ner i hållaren när man sätter på sig bältet har fastnat och går inte att få upp när man trycker på knappen. Går plasthållaren att ta isär? Jag tänkte aldrig på att kolla det; det är ju en hel del annat som ska kollas när man köper en "ny" bil? :roll:

(Jag kom att tänka på en sak nu, och det är att jag aldrig provade att börja med att trycka plåten nedåt innan jag tryckte på knappen :oops:)

Min fråga är i alla fall om man kan ta isär plasthållaren som plåten sitter i eller om man måste köpa en ny hållare? Vet någon ungefär vad en sån skulle kosta i så fall? Måste man köpa hela grejen (jag antar att plasthållaren sitter fast i en vajer som i sin tur sitter fast i golvet)?

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]