Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
Har en V70 2.4T - 01 som har gnärkande bakdörrar. När man stänger dörrarna låter det som ett rejält däcktjut....

Hade inne bilen på service häromveckan och där är smörjning av gångjärnen ikryssat men skillnaden blir bara att det rosslar istället....

Nån mer som har detta eminenta fel?
Användarvisningsbild
av falcon
För mig var det dörrstoppen som kärvade, (rättare sagt en stödrulle i dörren).
Den börjar leva rövare då och då, då är det bara att smörja eländet igen,vet inte om det finns ngt trix för att den hålla tyst jämt.

//Peter
Användarvisningsbild
av CarMan
Ofta är det dörrstoppen som låter, på grund av att dom gått torra o rostet.
även om du haft bilen på service & dom smort, så inebär inte det att att rost inne i lagringen til hjulen som trycker på dörrstoppen försvinner!

upprepade smörjninger med nått röstlösande (inte universal grejor) + många full öppningar av dörren kan då ordning å det & när du fått det tyst kan du smörja görren mer Multilube eller motsvarande.
Användarvisningsbild
av falcon
Tackar, ska åka i väg i mörrn och köpa ngt rostlösande (om det är ngt öppet vill säga)

//Peter
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Tackar!

Jag är i full färd med att byta bromsar, krängningshämmarstag och en massa andra grejer på bilen så då får dörrarna också en omgång.

Ska även byta det berömda gasspjället på onsdag. Lyckades tjata bort halva självrisken på motorskadegarantin. Mailade volvo och tyckte det var dåligt av volvo och inte byta gasspjällen här när de tog tillbaka bilarna i USA..

Mvh Tomas

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]

Handbroms

8-) Jag kan vänta så det får bl[…]

Jag har haft ett fel på den aktiva stöt[…]

A-traktor av 2,4d?

Hoppas jag postar på rätt ställe! […]