Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla glada. Kör SAAB 9-5 idag men har länge viljat köpa en XC90.
Har fått ett erbjudande om en XC90 D5 Automat av årsmodell 2004.
Bilen har gått ca 13000 mil och är i gott skick med ifylld servicebok.
Har inte pejl på all utrustning men detta vet jag.
Navi, Regnsensor, 7 säten, helskinn, DSTC mm.

Pris ca 260 000:-

Låter som ett kanon pris?

NFS... :D
Användarvisningsbild
av ziaal243
Kolla på Blocket, men det låter som ett bra pris för en XC90 som rullat 13´.Ett råd är att satsa på en bil med mörk inredning för den ljusa (beige) ser riktig ful ut efter 10´mil. Körde en sådan på jobbet (S80 2,9 16´mil) och den såg riktig ful ut.
av nfs
Jojo mörk inredning är det.

Köpte den idag.

NFS... :D
av uffeason
Grattis!

Du kommer att älska din bil efter en tids invänjning. Har själv en XC90 D5 som jag trivs mycket bra med. Den är dock väl tung för motorn så en trimbox är att rekomendera. Har funkat perfekt
av jbl
Grattis till en fin bil. :D
av bult
Tycker det låter som du har gjort en bra affär, 260k för en d5 xc90 måste väl va ett bra pris även fast den gått 13k mil? Självklart att bilen är i ett gott skick.
av nfs
Bilen är i kanonskick har papper på 3 MR Cap behandlingar varav den senaste gjordes 2006-02. Trimbox vore nog väldigt trevlig för den är inte direkt snabb men är lite orolig för att inte automat lådan tål det högre vridet.
Skulle däremot gärna ha cd-växlare men det är ju inte billigt det heller.
Alla kvitton på utlägg finns i bilen, såg just att förra ägaren bytte däck för 2 månader sedan. :D

Är det många som kör med trimbox till D5 med automat tro?

NFS.. :D

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]

Total felkälla till problem, i klass med avt[…]