Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
Hej

Precis som rubriken lyder. Hur får jag bort baksätet på min S80?? ?:-/
Vojje skrev:Du får montera bort en dörr
Tänker vi på samma sak nu?? ??:-/
Användarvisningsbild
av Vojje
Du får börja med att montera bort sitsen. Lyft i framkant.
Sedan är det klämmor i sidorna och bultar i mitten bakom ryggen.
Vojje skrev:Du får börja med att montera bort sitsen. Lyft i framkant.
Sedan är det klämmor i sidorna och bultar i mitten bakom ryggen.
Ok. Bara så att vi förstår varandra rätt. Det är sittdynan i bak jag vill ha väck. Bultarna du pratar om hur kommer jag åt dessa då ryggstöden är nedfällbara, ska man fälla ned dessa för att komma åt bultarna?? Är det bara att lyfta i framkant som du säger. Jag har testat att lyfta i framkant med dynan bara fjädrar tillbaka ned. Vågar ej ta i då jag är rädd att jag förstör nåt.
Användarvisningsbild
av Vojje
För att ta bort sittdynan lyfter du i framkant. Inga bultar eller annat. De är för ryggdelen.
Åtminstone på bilar tillverkade under första halvan av 00-talet (eller vad det heter :???: ).
Vojje skrev:För att ta bort sittdynan lyfter du i framkant. Inga bultar eller annat. De är för ryggdelen.
Åtminstone på bilar tillverkade under första halvan av 00-talet (eller vad det heter :???: ).
Ok. Finns det inget som håller fast sittdynan då, är det bara att lyfta bort den? Vill bara försäkra mig om att jag gör rätt. Det är bilen i sign det gäller.
Användarvisningsbild
av #27
Dyna, byte.

Lyft först i dynans underkant på kortsidan.
Lyft sedan i dynans framkant.

Obs! Dynan kan sitta ordentligt fast.

Lyft ut dynan.

Obs! Kontrollera att dynclipsen är hela.
Om inte: Byt.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]