Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dape02
Hej!

Har konstaterat kabelbrott vid vänster gångjärn alla kablar är av och nu är det ju så att det finns flera tex gula kardeler så inte lätt att veta vad som går till vad och det verkar inte finnas någon spänning alls där.

Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Tacksam för svar!

Mvh

Daniel
Användarvisningsbild
av DJ
Alla sladdar har inte samma area/tjocklek, så det går nog att lista ut vilka som ska kopplas ihop. På min bil hängde de flesta fortfarande ihop med nån liten tråd, desutom.

Så här såg det ut hos mig.
Bild

Ta bort plastkåpan vid gångjärnet och kolla om du kommer åt, fortsätt sen med panelerna till vänster i bagaget och plastbiten längst bak i taket, och panelerna på bakluckan. Jag tog bort alla dessa men det kanske inte alltid behövs.

Jag skarvade och flyttade sen kablaget några cm, så att det böjdes på ett nytt ställe. Det fanns tillräckligt mycket extra längd på sladdarna. Så numera funkar både lås och larm, och jag slipper discot i bagaget :lol:
Användarvisningsbild
av gooose
annars så kostar inte ett nytt kablage en förmögenhet runt 15-1700:- har jag för mig

en del tid att spara och blir bättre än att skarva i gångjärnet

//Gooose
av dape02
Tack för svaren!
Har plockat ned allt och kablarna är av som jag skrev och vissa av kablarna är ju inga problem att skarva men de gula och en del svarta är det samma area på och jag har mätt på det färger spm det ser ut att det ska va spänning på men det är helt dött.
Om man ska köpa ny kabel så måste man väl riva innertaket på bilen och massa annat?
Användarvisningsbild
av gooose
dape02 skrev:Tack för svaren!
Har plockat ned allt och kablarna är av som jag skrev och vissa av kablarna är ju inga problem att skarva men de gula och en del svarta är det samma area på och jag har mätt på det färger spm det ser ut att det ska va spänning på men det är helt dött.
Om man ska köpa ny kabel så måste man väl riva innertaket på bilen och massa annat?

Nej det räcker att lossa bakre plastpanelen i taket +panelen på D stolpen

//Gooose

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]