Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bagarn09
Hallå!
Går i bilbytartankar och skulle vilja ha en lite billigare bil än den v70 d5 automat -07 jag har idag.. Och bilen jag har hittat är också en v70 d5 -06 hör och häpna, men något äldre och med manuell växellåda och dragkrok. Tycker dock att priset för den var för högt? Vad tycker ni?
Här har ni annonsen: http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_V ... m?ca=5&w=1
Jag skulle få ge 20.000 i mellan på denna och min?! Min har gått 15300 classic momentum med alla diverse tänkbara nödvändigheter i utrsutningsväg, ni kanske har lite pejl på utrustningspaketet.. Slår man upp lite på bilpriser.se och kollar värdet på bilarna anser jag att det borde vara ett ganska jämnt byte mellan dessa trots att bilfirman ska ju tjäna på min bil? Eller har jag fel?

Säkert luddigt formulerat inlägg, men ni förstår nog. :)
Tack på förhand!

Mvh, Jimmy.
Användarvisningsbild
av wissel
Kan tänka mig att det är Momsen som ligger o spökar här. Om dom byter jämnt
så måste dom ändå momsa affären ?! :?:
av bagarn09
Ja, iofs. Men tycker fortfarande att det borde gå jämnt upp. Det skiljer 1,5 år på bilarna och ca 4000 mil.. Lite blå färg och dragkrok kan ju inte vara så mycket värt? :P

Mvh, Jimmy.
av Lövet
Bilhandlare betalar inte moms på begagnade bilar, handel med begagnade bilar hamnar under vinstmarginalbeskattning: http://www.skatteverket.se/foretagorgan ... otorfordon

Dvs gör de ingen vinst på affären betalar de heller ingen skatt. Dock så är bilhandlare överlag rätt ointresserade av byten där du inte köper en dyrare bil av dem. Angående värderingen så kan jag inte tycka annat än att 120' för en V70N är dyrt när du utan problem får en V70II 2.4D med samma eller till och med lägre miltal för 150'.
av mbc
Som sagt den ligger högt, men tänk på att firmor ska lämna garantier samt tjäna en slant på varje bil.
Varför byta till en äldre bil som gått mer?
Din bil är ju värd ganska mycket mer, mindre mil, nyare, mer utrustning och automat!.
av bagarn09
Andreas; Okej. Tyckte också att priset var för högt och höll bokstavligt talat på att tappa hakan när dom ville ha 20k i mellan.
Fredrik0; för all del. Men jag har aldrig vart positiv till senaste v70.. Och jag vill åt en billigare bil i och med husköp.
Mbc; vill inte ha nya modellen. Tyckte ett byte rätt och slätt mot den äldre v70n hade vart lä
mpligt för att slippa krångla med blocketannons och hej å hå. :-)
Galet pris på den är det ju kort sagt. Ska nog ringa och höra med dom igen och bearbeta lite, försöka iaf..
av Mobility
Låter lite högt, jag köpte en V70N D5 Classic Momentum -07 manuell, 17000mil, för några månader sen och fick då ge 80k (privat). Förmodligen var det under marknadsvärdet men 120k låter i alla fall lite dyrt.
Vad en bil kostar på prislappen spelar ingen roll. Om den kostar 500 000kr o du får ge 20 000kr mellan så ger du fortfarande bara 20 o din bil är då värd 480 000kr enl handlarn.
Sedan finns det ingen handlare som arbetar ideellt. De vill tjäna på varje affär. I detta fall så får du en garanti vilket du inte lämnar. När de sedan säljer din bil så måste de än en gång lämna garanti.
För att vara en bilhandlare så låter det som en bra affär för dig. Däremot är det enl mig vansinnigt att betala för att byta ner sig i årsmodell.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]