- sön 04 mar 2012, 10:59
har en 2000 s80 som har gått 28000mil, 2.4L motor, ibland blir bilen tokig och börjar varna med texten ( bromsfel stanna omedelbart) och tempmätaren slår i botten och hoppa upp och ner, abs,srs,motorlampan, bromslampan,oljelampan, och ibland tänds alla lampor i kupen, har lämnat in bilen nyss och bytt lamdasonden och har fått texten (motorsystem service erfodras) och så har jag en varning om att (srs airbag service omgående) har varit in på verkstaden och kollat felkoder och airbagens styr system (själva datorn som styr den är knäpp) men spjällhuset har jag felkoder på att den behöver bytas det kostar ca, 8000 på volvo att byta och mappa om datorn i bilen, men min fråga är kan verkligen bilen bli så tokig över att spjällhuset är tokigt och måste bytas, jag förstår att det är fel på spjällhuset och att de måste bytas men hur kan bilen bli så galen ibland när jag kör så att jag måste stanna och nolla den via att slita lös minuspolen? kanske ska säga att när bilen blir så går den ojämnt och knappt går att köra, dom på verkstan har ingen ide om vart problemet kan komma ifrån, men har inte råd att ha dom att söka igenom hela bilen om och om igen det kostar en hel del pengar att göra allt det, så snälla hjälp mig nån med kunskap eller som har haft samma problem, har inte råd med ny bil eller att ha inne den på verkstad,
så jag ber om hjälp tack på förhand /jim
så jag ber om hjälp tack på förhand /jim
- By oldtimersmc