Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HenBro
Jag tänkte installera parkeringssensorer bak på min V70 -04. Jag har beställt från http://www.parkeringssensor.se. Den versionen med högtalare. Jag funderar på var jag ska sätta dessa fyra små figurer. En tanke jag hade var att sätta dem i den svarta plasten som ligger vid ingången till baggaget. Detta för att slippa lacka sensorerna samt för att enkelt och ganska billigt kunna återställa om man vill det (bara och byta den plasten istället för hela kofångaren).

Är det någon som har installerat parkeringssensorer från 3:e part? Var har ni satt dessa? Nån som har någon bild?

/Henrik
av Alminjo
Har installerat volvos orginal, och då finns det redan märkta ringar på baksidan av stötfångaren...
av HenBro
Alminjo skrev:Har installerat volvos orginal, och då finns det redan märkta ringar på baksidan av stötfångaren...
På baksidan? Var du då tvungen att montera av stötfångaren? Vad blev priset för din installation av orginal? Gick det att göra själv eller krävdes verkstad?

/H
Användarvisningsbild
av CarMan
svarta plasten är samma gjutning som den som är lackad, så du får ialla fall byta hela stötfångaren om nu duna 3:e past sensorer börjar att krångla så du vill ta bort dom.

det dorde stå i bruksanvisningen i vilken höjd & vinkel dom ska monteras!
frågan är hur dom på nått snuggt sätt ska kunna klara stötfångarens runda form?
av HenBro
CarMan skrev:det dorde stå i bruksanvisningen i vilken höjd & vinkel dom ska monteras!
frågan är hur dom på nått snuggt sätt ska kunna klara stötfångarens runda form?
Den runda formen är inga problem då sensorerna är vinklingsbara. Höjden är inte heller några problem. Kanske det är rätt att sätta där orginal är tänkta. Fast är du säker på att det svarta är i samma stycke som det lackade. Det känns inte så när man pillar och kollar på det, det känns som en separat del.

Är det någon som vet om orginal går att installera själv? Då tänkte jag mest på inkoppling till stereo.

/H
av Alminjo
HenBro skrev:
Alminjo skrev:Har installerat volvos orginal, och då finns det redan märkta ringar på baksidan av stötfångaren...
På baksidan? Var du då tvungen att montera av stötfångaren? Vad blev priset för din installation av orginal? Gick det att göra själv eller krävdes verkstad?

/H
Ja, du monterar av stötfångaren och du måste ladda ner mjukvara till bilen.... priset? jag var "verkstan"... sen är det lätt o göra fel, o gör du fel så får du beställa ny stötfångare...
Användarvisningsbild
av hemglass
gick det bra ? var blev placeringen ? :lol:
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]