Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BeppeV70
Just köpt en V70 2,4 140hk -01:a som rullat hela 50 tusen mil men med god historik och få ägare.
Allt funkar i bilen konstigt nog förutom elhissen till förardörren, haft en mek som plockade upp knappsatsenheten och sprutade elektronikspray men hände inget. I de 3 andra fungerande knapparna i enheten klickar det om man trycker på knapparna men till förardörren kommer inget ljud eller reaktion i å för sig bra när det är vinter så inte rutan fastnar halvvägs. Vet ju inte om knappsatsen kan vara utbyten på 50 tusen mil...Mycket annat är ju bytt. En begagnad knappsats hos skrotar ligger runt tusingen.
Gissar ni på knappsatsen eller kan det vara nåt relä eller rutmotorn?
Min gamla V70 00:a gamla karossen hade samma problem men räckte med elektronikspray.
Eller har nån vänlig själ en knappsats liggandes?
Mvh:Bengt
Användarvisningsbild
av Ravi
Funkar alla de andra rutorna med knappsatsen så kan det nog vara den som är paj! Fast du borde nog mäta så det kommer ström fram till elhissen med eller mata den och kolla så inte motorn är kass
Användarvisningsbild
av greeeken
Din DDM är död = knappsats.
Köp en beggad på skroten.
Se til latt det är från samma årsmodell så slipper du ladda ner ny programvara hos volvo
av BeppeV70
Sitter det en "programvara" i en knappsats?? Så måste vara från en annan V70 -01:a? Svindyra hos skrotarna 800-2000kr + frakt!!! Har nån en billigare liggandes åt mig?? Mvh:Bengt
Användarvisningsbild
av Ravi
greeeken skrev:Din DDM är död = knappsats.
Köp en beggad på skroten.
Se til latt det är från samma årsmodell så slipper du ladda ner ny programvara hos volvo

Har Volvo sakt det eller var har du hört det
av Agneo
DDM är en laddbar nod så det stämmer som Greeken säger att det kan bli aktuellt med att ladda mjukvara om den nya har fel struktur vecka!

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]