Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lantz81
Hej. Har problem med min dieselvärmare. Har fungerat klanderfritt i mer än ett år men nu börjar den krångla.
började med att den efter en stunds gång slutade den helt. gick då att tvinga igång den så va problemet löst, men nu har ja stått o lyssnat på den. Allt verkar funka problemfritt i början. Fläkten går igång, sen tickar det i bränsle pumpen o efter nån sekund så drar den igång. Men efter nån enstaka min hör jag hur det brinnande ljudet "tappar drag" , ibland repar den sig och återgår med fullt fräs men på sistone har den börjat lägga av helt. På en långresa så slutade den helt att fungera så jag va inne på en verkstad där dom fick ta bort felkoder. Efter det så fungerade den igen nån dag men nu började den krångla direkt. Hör samma sympton att den verkar slockna efter ett tag. ---glömde att fråga va de va för felkoder dom fick. Inser att livslängden börjar ev ta slut då bilen snart rullat 31000mil. vill helst kunna lage den själv men vill gärna veta vad som troligen är fel. Är det tex en eber eller vad har jag för modell? Vore väldigt tacksam för alla tips och ideer.
en till sak, vet inte om det spelar nån roll. Hörde i början av vintern att det lät lite illa av vad jag kan tro är fläkten i värmaren första 5sek när den startade men sen lät det normalt igen. Detta fenomen har jag inte upplevt nu när den börjat krångla så det kanske är ointressant
Låter som en bra ide att börja med. Några nyttiga råd i vilken ordning ja ska riva bilen för att komma åt värmaren? Sen undrar ja om man kan plocka bort den till sommaren och renovera den och samtidigt köra bilen? Tack för alla tips
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]