Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Köpte Biltemas flatblad till min XC70 -04:

Förarsidan: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... LVO-58274/

I katalogen i butiken stod det att modellen ovan skall passa XC70 från 2004-2007 till förarsidan, köpte även flatblad till passagerarsidan och till bakrutan. Den till bakrutan passade perfekt, men hur tusan skall man montera dom till framrutan? Verkar inte passa mitt torkarbladsfäste och inga adaptrar följde med förutom det som sitter på bladet.

Någon som lyckats montera dessa?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Jag köpte på Biltema i höstas och dom passade fint (vindrutan hö+vä), tyvärr var gummit inte av den bästa kvalitén, de började att studsa & gnissla rejält efter någon månad. Höll på att bli galen innan jag köpte ett par på en Statoilmack.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
kebabpizza skrev:Jag köpte på Biltema i höstas och dom passade fint (vindrutan hö+vä), tyvärr var gummit inte av den bästa kvalitén, de började att studsa & gnissla rejält efter någon månad. Höll på att bli galen innan jag köpte ett par på en Statoilmack.
Ajfan

Bara för att jag nyligen köpt några :mrgreen:

Får väl hoppas de passar åtminstone :lol:
av yuphin
kebabpizza skrev:Jag köpte på Biltema i höstas och dom passade fint (vindrutan hö+vä), tyvärr var gummit inte av den bästa kvalitén, de började att studsa & gnissla rejält efter någon månad. Höll på att bli galen innan jag köpte ett par på en Statoilmack.
Hur monterade du dom? Antar att du har den u-formade armen. Den adaptern som följde med skulle klickas fast längst fram, men där har man bara ett U, så det kändes omöjligt..Dessutom snöade det som tusan när man höll på, tur att man lyckas montera tillbaka den gamla :)
av Henryk
Köpte också biltemas flatblade, gnisslade som f.... , trodde att det skulle ge sig, körde med skräpet en hel sommar, ingen skillnad, blev orginal efter det, värt varenda krona...
av LaRy
Hej! Fick du rätt sort? Jag har en S80 med s.k. toppfäste. Gick in i tabellen, valde rätt blad. Detta hände för drygt ett år sedan. Fanns inte en chans i världen att detta skulle passa. Returnerade bladen och fick igen pengarna. För ca ½ år sedan dök det upp nya flatblades till min S80 i samma kartong. Nu med ett toppfäste som passar. Med andra ord, till min S80 my -05 säljs blad som passar och blad som inte passar. De som passar på min har de två "sidohakarna" som låser, precis som på länken till Biltema. Inga lösa adaptrar.
av LaRy
Hej, Jag har inget U på armen. Volvo använde ett s.k. toppfäste under ca 2 år 2005 - 2006. Detta gör det nog komplicerat för Biltema. Se länk http://www.nyatorkarblad.se/torkarblad/ ... 00-mm.html Klicka bå bild nere till höger. Det blad som visas på Biltemalänk kommer att passa direkt utan adapter på ett sådant fäste. Har du inte ett sådant fäste på torkararmen skall du inte ha det baldet som visas på Biltema länk

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]