Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sight80
Hej

Har en volvo s60 2.4 -01 som har mått lite dåligt på sistone.
Igår var jag tvungen att byta batteriet för det gamsla var helt slut dock så har jag problem med min startmotor. Enligt en mekaniker som jag känner (han bor i Sverige och jag i Finland) säger att det är till 99% kablarna som är lite lösa och jag borde bara trycka in dem.

Dock så undrar jag om någon har erfarenhet av detta och kan lägga upp instruktioner hur man skall göra det och gärna med några enkla bilder så man kan hitta allt. Som ni märker är jag ingen erfaren bil mekare....

Tacksam för alla svar
Användarvisningsbild
av greeeken
sight80 skrev:Hej

Har en volvo s60 2.4 -01 som har mått lite dåligt på sistone.
Igår var jag tvungen att byta batteriet för det gamsla var helt slut dock så har jag problem med min startmotor. Enligt en mekaniker som jag känner (han bor i Sverige och jag i Finland) säger att det är till 99% kablarna som är lite lösa och jag borde bara trycka in dem.

Dock så undrar jag om någon har erfarenhet av detta och kan lägga upp instruktioner hur man skall göra det och gärna med några enkla bilder så man kan hitta allt. Som ni märker är jag ingen erfaren bil mekare....

Tacksam för alla svar
Hur menar du med helt slut?
Vad var det försymptom.
Det din mekaniker syftar på är att när du vrider om nyckeln händer inget alls. Du hör inte att motorn försöker starta. Det är helt tyst
av sight80
Hej

Det som hände var att bilen dog helt och det ända som hände när jag försökte starta den var ett återkommande tickande ljud plus att hela bilen lyste upp som en julgran. Läste massa forum inlägg om samma problem och de flesta hade bytt batteriet och sen hade det fungerat som det skulle.
(Fick också ett fel meddelande där det stod "Emissions problem"...

Jag gjorde det samma och nu funkar den klockrent förutom startmotorn som är sliten.
Startmotorn vet jag är sliten för jag har haf detta problemet innan och då slipade dem till kablarna och tryckte in dem men de informerade mig att det vore inte helt fel att byta ut den...

Tyvärr vill de jävlarna ha 450€ för arbetet...

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]