Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aspen
Hej!
Har en fundering angående NÄR kom det original xenon lampor på S60 och V70 har för mig att det inte kom förrens -03. För jag funderar att köpa en S60 från -01 och han påstår att det satt original xenon på hanns bil och att han har besiktigat med dem på bilen. Kan det verkligen stämma?
av Lövet
Nej, det kom senare. Men om han har fått dit strålkastare med original ljusviddsreglering (och bortmonterat manuellt reglage) så kommer den gå igenom besiktningen. Bilprovningen vet inte vilken utrustning en bil har levererats med.
av Lövet
Frågan är bara om den genomsnittlige besiktningsmannen tänker på det. En S60 MY2001 och MY2003 ser ju likadan ut.
av Lövet
Under år 2002 som årsmodell 2003? Skiftet går väl nånstans april-maj.
Användarvisningsbild
av hollan
årsmodell 02 kunde man få det på t5 jag hade standard på min t5 02 på 03 kunde det väljas på alla modeller om awd oxå fick det som tillval 02 vet jag inte säkert
men spb vet att 01 fanns det inte xenon på någon volvo modell
och även om man monterat orginal xenon strålkastare och nivå givaren kommer det ändå inte att fungera för mjukvaran till xenon går ej att ladda ner i en bil som inte har xenon sen innan om man inte känner någon på fabriken jäkligt bra men jag tvivlar att detta går att lösa ändå pga att bilen är 11år gammal

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]