Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gson81
Jag har en v70 -01 och nu i vintras så började båda bakdörrarna att gnissla. Har ni något bra tips vad man ska smörja in med, har testat med silikonspray men det blev inte så stor skildnad.
Användarvisningsbild
av wissel
Likadant på min bil. Har inhandlat begagnade Dörrstoppar på bildelsbasen.
Du kan inte smörja upp dessa tyvärr. Som tur är kostar dom ca 300 för 2st.
Skall byta mina när det blir + grader ute. Dörrsidan måste demonteras för att fixa detta.
:)
Användarvisningsbild
av gson81
wissel skrev:Likadant på min bil. Har inhandlat begagnade Dörrstoppar på bildelsbasen.
Du kan inte smörja upp dessa tyvärr. Som tur är kostar dom ca 300 för 2st.
Skall byta mina när det blir + grader ute. Dörrsidan måste demonteras för att fixa detta.
:)
Okey då ska jag inte smörja de mer, ena sidan låter mer en den andra. Tänkte först att det låter nu när det är torr luft ute så det blir bättre i sommar, annars blir det att köpa o byta. De kommer inte bli lika dant om ett tag om man köper begagnade?
Användarvisningsbild
av wissel
Med tanke på att mina suttit där i 10 år så blir nog problemet inte mitt nästa gång.......
tar nog inte mer än 20 minuter att byta.... :D
Användarvisningsbild
av gson81
wissel skrev:Med tanke på att mina suttit där i 10 år så blir nog problemet inte mitt nästa gång.......
tar nog inte mer än 20 minuter att byta.... :D
Är de lika dana på nyare årsmodeller? Tänkte om de är bätte på dom.
Användarvisningsbild
av wissel
Det finns faktikt en nyare variant men jag vet inte hur långt fram i årsmodellerna, troligen 2007.
Dom är i nån plastvariant som skall var bättre.
Vet inte priset på nya på Volvo, kanske samma pris där. Bildelsbasen är ofta ute o cyklar numera i prisbilderna tyckar jag.
av Daddan
Samma på min. Det är rullarna som skurit ihop. Sjukt irriterande att bilen låter som en gammal Lada när ungarna ska in på ICA... Återkommer imorgon med pris från Volvo för jag beställer nya då.
Användarvisningsbild
av wissel
Daddan skrev:Samma på min. Det är rullarna som skurit ihop. Sjukt irriterande att bilen låter som en gammal Lada när ungarna ska in på ICA... Återkommer imorgon med pris från Volvo för jag beställer nya då.
Bra det... :P :-)-)
Användarvisningsbild
av wissel
Daddan skrev:384:-/st. Men det får det vara värt.
:-)-)

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]