Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Palleninja skrev:Hej min bil har gått ca 7500 mil och nu ska det bytas olja. Vilken olja bör användas?
Vad sägs om Biltemas helsyntetiska 5W-40 :D . Filtret original naturligtvis. Byt även oljepluggspackningen, om du har lust.
Vojje skrev:
Palleninja skrev:Hej min bil har gått ca 7500 mil och nu ska det bytas olja. Vilken olja bör användas?
Vad sägs om Biltemas helsyntetiska 5W-40 :D . Filtret original naturligtvis. Byt även oljepluggspackningen, om du har lust.
Kör min BSR Steg 1 optimerade 2.4T på den oljan :) men då byter jag var 1000:ende mil. Original oljefilter givetvis. Hört något rykte att pappen i biltemas oljefilter luckras upp å det är ju inte så bra...men som sagt, rykte.
Vill du köra på det som Volvo rekommenderar till din 2,5T så är det denna Castrol

http://www.mapodo.de/castrol-slx-prof-l ... 1-ltr.html

Med tanke på fraktkostnaden så lönar det sig att beställa olja för 2 oljebyten samtidigt.

Oljefilter skulle jag inte köra med något annat än Volvo orginal då jag inte alls gillar konstruktionen på
Mekonomens mfl oljefilter.

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]