Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matte-sthlm
Tjena

Jag har köpt en V70 awd 04 med 7-sits därbak.
Jag tänker montera subwoffer och måste då ta bort den (har bara 2 ungar förresten).
Finns det en monteringsanvisning nånstans på internet eller dylikt som man kan demontera ifrån eller är det nån som vet hur man gör förrutom att börja skruva bort grejorna lite här och där? :???:

Jag tänkte lägga ut grejorna på Blocket sen - typ billigt.

mvh

Matte
av Alminjo
det är enkelt, bara o skruva här o var :) är inte så svårt ska du se
Användarvisningsbild
av G-kraft
Matte-sthlm skrev:Tjena

Jag tänker montera subwoffer och måste då ta bort den (har bara 2 ungar förresten).
Finns det en monteringsanvisning nånstans på internet eller dylikt som man kan demontera ifrån eller är det nån som vet hur man gör förrutom att börja skruva bort grejorna lite här och där? :???:

mvh

Matte
Börja inte skruva här och där...bäst blir det med anvisningar om du inte är van vid lite mek...åk till någon volvo och fråga lite eller vänta och se om du får svar från någon som har erfarenhet gällande sätet, om hur den är monterad....ofta blir man överraskad över nåt när man mekar med bil...
Användarvisningsbild
av Loner
Alminjo skrev:det är enkelt, bara o skruva här o var :) är inte så svårt ska du se
Och det vet du av egen erfarenhet eller? :roll:

Det är ju en del plastdetaljer bak i skuffen som skall bytas tillbaks till original för att få allt att vara som tidigare..

http://loner.mine.nu/bilforum/pdf/Monta ... 20V70N.pdf

Där har du montageanvisningen, du får väl läsa den baklänges 8)

/L
av Alminjo
Ja, jag har gjort det innan på V70, annars hade jag inte skrivit ett inlägg om jag inte visste vad jag pratar om :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
Alminjo skrev:Ja, jag har gjort det innan på V70, annars hade jag inte skrivit ett inlägg om jag inte visste vad jag pratar om :wink:
Då kunde du väl ha upplyst honom att det är en hel del plastdetaljer som skall bytas för att få bagaget i originalutförande igen?

/L
av Alminjo
ja svarade bara på hans fråga om det var svårt eller inte att demontera sitsen... resten e upp till honom :)
av fn
Matte-sthlm skrev:Tjena

mvh

Matte
Det bästa du kan göra är att hitta någon som vill köpa ditt extrasäte och så byter ni inredning med varandra. Annars står du där utan bagagerum och köparen har en massa grejer över. Tänk på att Volvo har tre inredningskulörer, beige, oak och mörkgrå.
av alan
Vad gäller om man istallerar en extra säte? Måste man rega om bilen, gäller försäkringar om man kråckar?

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]