Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative
Är lite kluven vart jag ska börja.
Hade det varit sommar så hade jag direkt gett mig på låskistan. Men nu är det -13 i luften.
Problemet är att bilen inte låser på förarsidan. Larmet aktiveras däremot.
Bilen varnade för lågt batteri (sambon såklart som fixade det :mrgreen: ).
Tidigare så har den varit tjurig. Fått låsa om någon gång så gick det. Lite olika beroend på vilken nyckel man använde.
Men som sagt. Nu gick det inte längre.
Är detta något som är vanligt med dåligt batteri eller ska jag ge mig på låskistan direkt?
Då det är kallt ute så hoppas jag på batteriet :shock:
av TomasL
Börja med att ladda batterit men antagligen är det låskistan då du tydligen även innan haft problem med låset.
av Provocative
Skönt att du svarade. Då behöver jag inte fundera mer.
Blir ett nytt batteri under dagen. Återkommer med info om det räckte.
av TomasL
Du har ingen möjlighet att få in bilen i värmen under en dag för att se om det är kylan som gör att det spökar med mera än batteriet?
av Provocative
Batteri låg på 11,8. Körde 6 mil o fick upp det i 12,6volt. Då låste den snällare igen, Får bli en låskista o nytt batteri. Ska försöka plåga ut de sista timmarna ur batteriet så man har ett friskt till våren. Får tacka för hjälpen.
av oldtimersmc
Det är inte så sabla bökigt att lossa på dörrsidan och testa med att smörja.
Åk till biltema och köp deras stora "teleskoptandläkarspegel" och en bra pannlampa.
Dörrsidornas klipps lossar du genom att trycka i "vårtan på tutten" om du fattar vad jag menar sedan så behöver du en satts torx nycklar.
Användarvisningsbild
av Vojje
oldtimersmc skrev:Det är inte så sabla bökigt att lossa på dörrsidan och testa med att smörja.
Åk till biltema och köp deras stora "teleskoptandläkarspegel" och en bra pannlampa.
Dörrsidornas klipps lossar du genom att trycka i "vårtan på tutten" om du fattar vad jag menar sedan så behöver du en satts torx nycklar.
Helt rätt oldtimer... Lite kopparpasta på rätt ställe. Då är det bra med pannlampa.

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]