Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MASTER
Vågar man köpa en v70T -01 aut 35000mil som är fullservad hur långt går motor och låda :shock:
Användarvisningsbild
av G-kraft
MASTER skrev:Vågar man köpa en v70T -01 aut 35000mil som är fullservad hur långt går motor och låda :shock:
Alltså det finns ingen direkt gräns för en bil om man inte sätter den själv...vill man ha en långmilare då köper man det....men jag tycker det låter för mycket 35.000mil för en 01. Är det en f.d taxi bil då ska du undvika den....pga hur många förare samt passagerar som suttit i den..och vad som har hänt där....

Tjänst bil !? då kan du räkna med att den är servad noga....men kolla kopplingen, lådan, kamrem, allt...låt den gärna genomgå ett M-test...

Kolla också hur många ägare som har haft den och tala med de...Finns både bra import och dålig import, så att just en import som kört 35.000mil ska du heller inte ha...
av MASTER
har gått som tjänstebil och är s-såld
av Alminjo
MASTER skrev:har gått som tjänstebil och är s-såld
Är den servad som den ska o välvårdad så kan du köra dubbelt så mkt..
Användarvisningsbild
av ziaal243
Taxi bilar sköts alltid mkt bra, för varje dag en taxi står hos verkstan så förlorar man fina pengar därför sköter man serivcen ordentligt. De flesta åkarna servar bilen varje månad och då gör den ca 1000 mil. Just nu jobbar jag extra som taxichaufför och vi har aldrig haft problem med våra taxi bilar, spec V70 som rullar minst 50 tusen utan någon problem. Vissa modeller som ex limousiner rullar 100 tusen
Användarvisningsbild
av G-kraft
ziaal243 skrev:Taxi bilar sköts alltid mkt bra, för varje dag en taxi står hos verkstan så förlorar man fina pengar därför sköter man serivcen ordentligt. De flesta åkarna servar bilen varje månad och då gör den ca 1000 mil. Just nu jobbar jag extra som taxichaufför och vi har aldrig haft problem med våra taxi bilar, spec V70 som rullar minst 50 tusen utan någon problem. Vissa modeller som ex limousiner rullar 100 tusen
Alltså det finns både bra och dåliga taxi bilar....exempelvis man ser hur många chaufförer kör med de bilarna och oftast är de krockade....m.m samt det är många passagerar som t.om spyr i de här bilarna...men klart det kan finnas bra exempel också...men väldigt få.....

vad ligger priset på denna v70 som kört 35.000mil ? vad får du för utrustning ?
av matzen10
Jag tror oxå du kan vara lugn med en bil som gått långt om den är välservad. Det viktigaste i det läget torde vara helhetsintrycket av bilen. När är senaste kamremsbytet? Är hjullager/avgassystem/brombelägg/bromsskivor o.s.v. i gott skick?
Jag skulle nog lägga ner 2000:- på en M-test för säkerhetsskull http://www.motormannen.se. Alternativt skulle jag låta en Volvoverkstad göra en översyn av skicket på bilen, för att få ett underlag som hjälp inför köpet.
Får du MRF-garanti på den?

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av ziaal243
Att folk spyr i bilen är en myt. De flesta chaufförena har inte varit med om en sådan grej. Antal chaufförer har inte med bilen och göra utan med åkaren och göra. De flesta chaufförer byter åkare för de tröttnar på sina chefer och sen byter man det. Att bilarna är krockade är faktist sant, jag körde en bil som hade varit med 5 olyckor på ett år men man reparerar skadorna direkt och sedan är saken klar. Bilar som körs av friåkare (de som är inte anslutna till ngn växel) får inte lika många kunder så det blir mindre antal människor som sitter i den samt mindre stående motor för de åker ofta till arlanda och så stänger man av bilen, däremot växelbilar står de ofta still med motor igång.
av NCR
ziaal243 skrev:Att folk spyr i bilen är en myt.
Jag var med när det hände en gång. Min polare spydde i handskfacket på en v70....

Jag hoppade ur och tog en annan bil efter det kan jag tala om. :)
av Alminjo
att folk spyr händer men sällan... en på 100 kanske?

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]