Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s60-tanten
hej!

premiär för mig här och jag har en fråga!

Kassar och dyl. i bagageutrymmet har en tendens till att förflytta sig runt under färden från affären och hem. Har sett att det finns en bärkassehållare som kostar knappt 1900 kronor *gulp* Finns det någon annan lösning?

?:-/
J
Användarvisningsbild
av Loner
Finns det inte krokar att hänga upp påsarna med?
Det fanns som tillbehör till 854 iaf..

(Jag skall kolla i katalogen sen när jag är hemma)
av s60-tanten
hej igen

L: glömde, jag har sett att det finns sådana krokar men de e inte alltid grejerna går att hänga!

M: är det ett sådant lastfixeringsnät som ligger över hela golvet? de mosar inte allt?

tack för snabba svar!
Jenni
Användarvisningsbild
av Driver64
Jag brukar alltid ha en plastback stående i skuffen för att ställa matkassarna i.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Det finns/fanns en sån lucka till S60 med. Ett nytt 'golv' som man lade in. Som hade en uppfällbar lucka.

Vill gärna ha ett sånt. Men jag tror det gick på 2000:- lite saftigt faktiskt..

Lastnät kan funka med. 'golvluckan' verkar smartare. Krokarna uppe vid hatthyllan verkar krångliga

9155234 verkar vara partnummret för 'golvluckan' men frågan är om den fortfarande finns.
av haxpet
Jag har den där golvluckan i min V70, men problemet är ju när man har den där extra skyddsmattan (bra när man har barnvagn som ska in och ut.) så är det inte lika lätt att använda den där uppfällbara golvluckan.

Finns det någon annan typ av krokar man kan installera bak i en V70N?
av matzen10
Jag har den där "golvluckan" i min S60, och den funkar sådär.. Funkar inte alls numera då jag har lagt i en gummimatta..Har tidigare haft den där aluminiumskenan med bärkassehållare och den är riktigt bra till kassar. Men den är i vägen då man ska lasta i något..Lastöppningen på S60 är liten och har man då öglorna monterade oxå är det lätt att knyckla till dom när man ska i med barnvagn/kartonger/Ikeapaket!
Det vettigaste, åtminstone för mig, verkar vara det där nätet som är heltäckande. Och det är ingen risk för mosade bananer om man stoppar sina matkassar därunder.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Loner
haxpet skrev:Jag har den där golvluckan i min V70, men problemet är ju när man har den där extra skyddsmattan (bra när man har barnvagn som ska in och ut.) så är det inte lika lätt att använda den där uppfällbara golvluckan.
Jag har haft både tygmattan och gummimattan (just nu har jag båda i :roll: ) Och med gummimattan funkar luckan bra, luite sämre med tygmattan, då den inte har ett veck på mitten som gummimattan har.

/L

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]