Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan någon förklara varför jag alltid har problem med motorn efter att bilen varit inne på service.

De första milen efter service har jag ingen tomgång på gasdriften. Så fort jag skall växla eller stanna så dör bilen. Efter några mil försvinner problemet fullständigt.
På samma sätt brukar jag få indikering på larmpanelen att jag har motorfel under samma period. Även detta fel försvinner efter några mil.

Beror det på att man kopplar bort batteriet så att elektroniken tappar minnet på något sätt?? Eller.....
pegee skrev:Kan någon förklara varför jag alltid har problem med motorn efter att bilen varit inne på service.

De första milen efter service har jag ingen tomgång på gasdriften. Så fort jag skall växla eller stanna så dör bilen. Efter några mil försvinner problemet fullständigt.
På samma sätt brukar jag få indikering på larmpanelen att jag har motorfel under samma period. Även detta fel försvinner efter några mil.

Beror det på att man kopplar bort batteriet så att elektroniken tappar minnet på något sätt?? Eller.....
Börja med att rena gashus spjällen....eftersom bilens varvräknare går ner och bilen dör när du växlar så indikerar det på detta problemet...det ska finnas inlägg på detta forumet om hur man rengör det....sök på inlägg om detta så skall du hitta anvisningar....har inte länken på arbets dator...finns hemma....som jag kan skicka senare...
av Knasen
Åk tillbaka till verkstaden och påpeka detta, eftersom det är efter verkstadsbesök.
av Alminjo
Jag hade åkt tillbaka till verkstan o klagat! Du ska vara bekymmerfri efter varje service!

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]

Handbroms

8-) Jag kan vänta så det får bl[…]

Jag har haft ett fel på den aktiva stöt[…]

A-traktor av 2,4d?

Hoppas jag postar på rätt ställe! […]