Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Hur kollar man oljan, hittar ingen sticka. Vet att den satt gömd på S/V 70 men jag tycker jag letat på de flesta ställena. Hur går bytet till, är det lika som förut. Ta bort översta slangen till kylaren och spola tills oljan är ren. <Bilen har gått 12000och är fullservad. Tycker den växlar lite hårt på de låga växlarna.
Användarvisningsbild
av hollan
du har en tf-80sc låda i den och där är ingen oljesticka utan ett nivå rör
man varmkör bilen lådans olje temperatur skal vara mellan 50-60 grader hissar upp bilen med motorn igång och skruvar ut torx skruven som sitter i olje pluggen till lådan det skall bara droppa inte rinna och kommer det inget är där för lite olja i lådan
utläsning olje temperatur görs med vida
av turbofever
Hej

Får man låna tråden lite och fråga hur jag kollar min automatolja??

Har en XC90 2,5 T -04, utan sticka, men skulle vilja kunna kolla nivå och färg????

Tacksam för svar.

Mvh Daniel
Användarvisningsbild
av hollan
2,5t 04 har sticka den är gul du får leta lite nogrannare sitter på framsidan av lådan rätt långt ner
av turbofever
hollan skrev:2,5t 04 har sticka den är gul du får leta lite nogrannare sitter på framsidan av lådan rätt långt ner
Jag hittar verkligen inte stickan, var sitter den i förhållande till länkaget? Eller har någon en bild?

Mvh Daniel

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]