Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jansson402
Ja, jag vet att det inte är riktigt rätt väder ute för det, men jag tänkte vara tidigt ute å ha sommardäckena redo senare :D
Men vilka sommardäck ska man ha?
Har ni några erfarenheter av vad som är bra och dåligt? Jag kör mest landsväg ska tilläggas, väldigt sällan "off-road" så att säga.

Tackar på förhand!
Jag har varit galet nöjd med Michelin Primacy HP, har dock vanlig FWD och ingen AWD... Mycket tyst och bekvämt däck vilket jag uppskattar.
Levererar konsekventa köregenskaper med oavsett väderlek (bortsatt från vinter då)...
Användarvisningsbild
av Vojje
Jansson402 skrev:Väcker tråden till liv igen:P
Jag funderar nu på Goodyear EfficientGrip till bilen nu. Vad tror ni om det?
Svanenmärkt miljödäck. Lågt rullmotstånd som kan sänka förbrukningen med 10%.
Bra prestanda i däcktester som dessutom finns som "run-on-flat" utförande.
Nja, jag skulle nog valt ett Kumho istället :lol: .
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Vi bilägare har i senaste tidningen gjort en däcktest: Åtta bästsäljare i stenhårt test. Testvinnare är Continental premium contact 5. Michelin pilot Sport PS3 ligger också i toppen.
Någon av dessa hade nog jag valt. De är ung lika dyra. Ca 1250:- i dimensionen 205/55-16
av llesrof
Jag kör tyvärr med Kumho och är inte speciellt imponerad. De bullrar och har högt rullmotstånd och är inte speciellt bra på något. De levererades med de fälgar jag köpte. Fast de är ju bättre än de där Tjing-tjong, King-kong eller vad det nu var som de hade som alternativ. Kumho är hyggligt billiga men för inte speciellt mycket mera pengar får man betydligt bättre saker från Europa.
Användarvisningsbild
av Vojje
sirlindqvist skrev:Kör själv med Michelin Energy Saver på 2 olika bilar, V70 och Skoda Fabia. Varit jävligt nöjd med dem... skodan gick 5000 bil innan sulorna var blanka...
Kan det vara så att eftersom rullmotståndet är lågt är slitaget på mönstret också lågt.
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]