Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Tja vad gäller för dimljus på besiktningen.Jag har en s80 T6.Glasen är spruckna på båda dimljusen.Får man tvåa på et? nån som vet? tacksam för svar
av TomasL
Dimljusen behöver inte fungera så det du kan göra är att plocka säkringen till dom. För lyser dom så måste ljusbilden vara rätt vilket kan vara tveksamt om glasen är trasiga. Så som sagt så plocka säkringen till dimljusen så är det inga problem på besiktningen för dom behöver alltså inte fungera.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Besiktade min 2011 i Karlstad med sprucket glas i höger dimljus och påtalade även för besiktningsgubben att det var
ju skit att det spruckit, han brydde sej inte om det alls, ljusbilden kollades givetvis men ingen anmärkning på sprickan som gick över hela glaset. :shock:
Användarvisningsbild
av Vojje
Antingen har man som avsikt att använda dimljusen och då ska ljusbilden vara godkänd, eller så tar man bort dem helt och hållet.
Användarvisningsbild
av Vojje
Ravi skrev:Helt rätt där vojje
Tack, Ravi :P . Det känns som att forumet har fått en bra start på det nya året :D .
av TomasL
Finns väl egentligen ingen anledning till att plocka bort dom rent fysiskt bara för att dom inte fungerar möjligtvis estetiskt om glasen är spräckta och man inte har för avsikt att byta glasen.
av TomasL
Vojje skrev:Antingen har man som avsikt att använda dimljusen och då ska ljusbilden vara godkänd, eller så tar man bort dem helt och hållet.
Jag har dimljus men har inte någon avsikt att använda dom men jag tänker låta dom få sitta kvar på bilen! ;-)
Användarvisningsbild
av Vojje
TomasL skrev:
Vojje skrev:Antingen har man som avsikt att använda dimljusen och då ska ljusbilden vara godkänd, eller så tar man bort dem helt och hållet.
Jag har dimljus men har inte någon avsikt att använda dom men jag tänker låta dom få sitta kvar på bilen! ;-)
Det gör du helt rätt i :) . Om jag känner dig rätt lyser de också precis som de ska och något pillande med säkringen inför den årliga träffen med

SBP är det inte tal om :D .

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]