Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Adamski
först och främst.. hej alla! (mitt första inlägg) hittade sidan för någon dag sen och blev heeelt överlycklig! :D

Funderar på att köpa 18" Nebula replikor till min S60 2,4.. så min fråga till er proffsen inom Volvo.. vad ska man tänka på? några råd och tips?

MVH. Adam
av Alminjo
Adamski skrev:först och främst.. hej alla! (mitt första inlägg) hittade sidan för någon dag sen och blev heeelt överlycklig! :D

Funderar på att köpa 18" Nebula replikor till min S60 2,4.. så min fråga till er proffsen inom Volvo.. vad ska man tänka på? några råd och tips?

MVH. Adam

Dom e snyggare än orginalet tycker jag... ljusare o fräshare.... är nog samma kvalite som org! tycker du ska köpa för de e de snyggaste fälgarna..
Användarvisningsbild
av Adamski
ja snygga e dom! fast hur påverkas komforten? skrap? rattutslag? ska man ha spacers?
De jag tänkte köpa har dimensionerna 225/40/18 med Kumho däck.. fast däck kan man ju alltid ändra..
Användarvisningsbild
av Loner
Replikorna har ju lägre ET än originalet, så det blir inte mycket till skrap vid full rattutslag, men visst, då tar dom i..

VAd hade din bil för dimension på däcken från fabrik, det finns lite olika styrutslagsbegränsare beroende på vad det satt för originaldäck.

/L
Användarvisningsbild
av Adamski
Loner skrev:Replikorna har ju lägre ET än originalet, så det blir inte mycket till skrap vid full rattutslag, men visst, då tar dom i..

VAd hade din bil för dimension på däcken från fabrik, det finns lite olika styrutslagsbegränsare beroende på vad det satt för originaldäck.

/L
Bilen kom från fabrik på 195/65 15"
Användarvisningsbild
av falcon
Vad org har för ET kommer jag inte ihåg, men mina "woodland" från gummihuset har ET43.
dom tar inte ngn gång på min bil.
Woodland är ngt mörkcrom färgade med mörk insida snyggt tycker jag.

//Peter
Användarvisningsbild
av G-kraft
Replicor är en aning känsligare mot kanstöttningar....samt tror det är svart grundfärg på de. Så att får du stenskott eller skador på de kan det uppenbara en svart färg.....
Användarvisningsbild
av Loner
G-kraft skrev:Replicor är en aning känsligare mot kanstöttningar....samt tror det är svart grundfärg på de. Så att får du stenskott eller skador på de kan det uppenbara en svart färg.....
Mina har vit grundfärg, men det kan säkert variera.

/L
av Alminjo
Loner skrev:
G-kraft skrev:Replicor är en aning känsligare mot kanstöttningar....samt tror det är svart grundfärg på de. Så att får du stenskott eller skador på de kan det uppenbara en svart färg.....

/L

Just på Nebula är det inte svart grundfärg utan lika ljus som ytfärgen.. sen att dom e känsligare mot kantstöttningar det tror jag inte på,
Användarvisningsbild
av G-kraft
Alminjo skrev:
Loner skrev:

/L

Just på Nebula är det inte svart grundfärg utan lika ljus som ytfärgen.. sen att dom e känsligare mot kantstöttningar det tror jag inte på,
Många replikor har svart som grundfärg, har sett det själv med egna ögon,,finns andra färger också kan jag tro...men DE ÄR känsligare mot stöttningar och de är inte tillverkade i lika stark alu.som original därför är de så billiga....tänk vad grossist priset ligger på ?!

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]