Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vovlov
Hej Alla julfirare :)

Tråkar ut mig lite funderar på att göra lite ingrepp på min S80 -02 som är helt underbar.... ibland :)

Behöver lite hjälp, information eller t.o.m bilder om sådant finns.
1.Min fläkt i kupén knisslar vid inbromsning och vibrerar med ett dovt ljud vid max vrid.
2.Fönstret på passagerar sidan reagerar inte när jag försöker sänka den, några gånger gick den ner lite men fönstret fastnade på sned... nästa gång jag försökte så - ingen respons--någon idé?
Däremot gjorde jag en uppfräshning på förarsidan, ett tips är att fetta jättemycket kring kuggarna och glidarna som sitter bakom kåpan till dörren. Det brukar vara för lite fätt... lägg på ordentliga klickar så kommer fönstret gå blixtsnabbt och smidigt.

Tacksam för svar eller länkar där det finns en "manual".

trevlig kväll
Senast redigerad av 1 Vovlov, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
Istället för bumpa så kan du ju börja med skriva en vettig rubrik som förhåller sig till felen samt bilmodel i rubriken så kanske folk hajar till och kan/vill hjälpa...
av Vovlov
Hej,
Tack för din spontana kommentar

Alltså en volvo s80 -02'a 170 hästars 2,4

Det kommer ett brummande ljud när fläkten i kupén är på Max och gnisslar när man bromsar in i låg hastighet
Kan det vara kupé fläkten som har lÅssat ur fästet? När man stänger av fläkten då uppstår inte missljud
av kamilenski
Gremlings? :)
Användarvisningsbild
av greeeken
Rengör fläkten. Säkerligen massa smutts där.
I annat fal så bör du byta ut den. Fick jag göra
av Vovlov
Okej, vet du hur man kommer åt den rackaren?
Har du bilder på operationen fläkt byte och hur svårt/tid´s krävande är det?

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]