Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berra73
Hej
Är intresserad av en felkodsläsare till v70 d5-05.
Nu är det så att jag även skulle vilja kunna läsa felkoder på äldre v70 ex gamla karossen alltså slutet av -90-
Har läst massor på forumet om olika läsare men kan inte komma fram till om det går använda en läsare och skaffa olika programvaror eller hur det funkar.
Skulle också vilja ha mjukvaran på svenska,
Vad vad ska jag köpa för något samt var får jag tag i mjukvara?

Mvh Berra73
av berra73
Jag vill ha en bättre läsare än biltemas.
Har läst om dice och jag tycker att den ser ut som den dom har på volvoverkstan.
Alltså vilken läsare ska jag ha?
Vilka olika program och var får jag tag i dessa?
Jag har naturligtvis laptop men vill ha mjukvaran på svenska och gärna täcka v70-97 till dagens v70.
av berra73
Är det ingen som har koll på vilken läsare som jag kan använda till önskemålen jag specat upp i mitt första inlägg?
Det är disskuterat en del i andra trådar om felkodsläsare så någon bör ha bra koll på vad som är vettigt.
Mvh berra73
Användarvisningsbild
av buaroy
Har fått min dice i dag. Skal installere sw nå, men får virus-varsel. Skal finne en gammel pc før jeg fortsetter. Har lest en plass at man må stoppe virus-programmet først, men tar ikke sjangsen på denne pc'en.
Kommer tilbake med info når jeg har fått det til...

Biltemas virker ikke på 2002 heller
V70 D5 2002
av Provocative
buaroy skrev:Har fått min dice i dag. Skal installere sw nå, men får virus-varsel. Skal finne en gammel pc før jeg fortsetter. Har lest en plass at man må stoppe virus-programmet først, men tar ikke sjangsen på denne pc'en.
Kommer tilbake med info når jeg har fått det til...

Biltemas virker ikke på 2002 heller
V70 D5 2002
Men den virker gott på en S60-01
av berra73
Ang dice som många verkar använda.

Vilka modeller passar den till ?
Passar dice till alla v70 men mjukvaran som medföljer är anpassad enbart för några modeller ?
Måste man ha flera olika mjukvaror för att passa många olika årsmodeller ?
Går det få tag i svensk mjukvara isånafall var ?
Var handlar ni läsaren och vad kostar den ?
Mvh berra73
av TomasL
Vida+Dice fungerar inte med äldre bilar. P2 plattan och framåt.
Dom äldre kräver VCT2000 om vi pratar Volvointerface.
av berra73
Om jag vill kunna läsa från -99-dagens volvo måste jag alltså ha 2 läsare och 2 olika progvaror stämmer det?
Förtydliga gärna om jag har fel.
Sedan de övriga frågorna jag frågade om var jag köper hårdvara,mjukvara mm.
berra73
av TomasL
Om vi pratar Volvos interface så måste du ha två helt korrekt.
Det finns ju andra tillverkare av felkodsläsare som kanske tar "alla" bilar men dom klarar då oftast inte heller att läsa ur felkoder ur alla system.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]